Blåblommig klänning...

Tycker det börjar likna nåt...


Kanske en liten KOLLEKTION?
Kanske det kanske...


Linne igår och klänning idag...


Samma tyg, samma modell, men längre.
Ja, nu var det blommiga tyget slut, så nu har jag bara halva kvar av det turkosa.
Av det ska jag sy samma tunika som jag gjorde till mig själv.
Jag har städat först idag, och sytt sen.
Var en sväng i tygaffären, men hittade INGET intressant.

Jag sitter OCH MILOU sitter och ser "So you think you can dance", jag är helt slut i huvudet.
Sonen och sambon spelar Playstation i rummet brevid.
Jag är alltså övergiven av alla, utom av hunden då såklart!
Fredagkväll å allt...
Visserligen ville Piff & Puff att vi skulle se en film ihop.
Men jag orkar faktiskt inte se en film ihop med dom, huvudet pallar nog inte det.
Det blir så mycket...
Tjatter.

Milou har from idag flyttat in i ALLA rummen i hemmet.
Hundgrinden och avstängningen mellan henne och Leo är borta.
Det är frihet under ansvar nu, CO-existing, dvs leva MED varandra.
Det har gått ganska bra, kaninen har varit ute och trippat med mig när jag har varit och jobbat i köket och arbetsrummet.
Hunden har hängt med sonen eller sprungit runt som hon velat.
Hon har INTE bråkat med Leo, inte förrens vid kvällsmaten och då fär man väl vara nöjd.
Jag orkar inte med grindar mer, och nu när hon varit rumsren i sen hon var 11 veckor och man inte behöver ha koll på henne...
Då är det dags att bo som hund under ansvar, att inte pesta livet ur kaninen.

Och...
Hon luktar fortfarande groda.
Det har ju regnat hela dagen och varje gång hon har varit ute och blivit blöt...
Osar hon svagt av grodlukt!
Bad imorgon förmodligen.

Förresten måste jag köpa mig en NY KAMERA!
Att fota med mobilen är ingen höjdare, och min förra kamera är ju helt slut.
Sönderfotatd kanske
Har varit och tittat på Expert och sett på några som var intressanta, vill väl ha 12 el. 14 mp, och den får väl inte kosta över 1500 spänn för det har jag inte råd med.
MEN det får bli nästa eller nästnästa månad, men det ligger i topp att INFÖRSKAFFA iallafall.

Nu ska jag ta lite kvällskaffe, kanske se "Terror på Elmstreet" efter det jag ser nu.
Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0