Babusjka-stubb...

Så var den turkosa Snooden/ löskragen också upplagd i butiken...

www.stickqvick.blogg.se/butik

Och har haft besökare idag igen, 4 st, men inget sålt!
Fick lite problem med dom här senaste alstren, jag tyckte inte att dom kom till sin rätt när dom bara låg ner, helt ihopvikta.
Vad göra?
Ja, jag löste det tillfälligt och hängde upp dom på ett snöre på en galge...



Inte så snyggt det heller kanske, men BÄTTRE än när dom låg platta och ofluffiga på en hylla.
Ja, och nya kort blev det också, ni får klicka på dom om ni vill se dom större.
Fast det är ingen större skillnad från förra korten egentligen.

   

Jag fick knäppa kort på mig själv igen, ja, jag har ju ingen modell i byrålådan.
Önskar jag hade
Jag ska iallafall göra en sån här turkos sjal till mig själv också, den var himla fin nu som sommarsjal.
Och jag som skulle sy en klänning av det där tyget...
Jag får beställa mer, och sy den senare.
Sådant där tyg blir ändå aldrig omodernt i mina ögon.

Så har jag suttit och virkat i trädgården i solen på eftermiddagen.
Sen drog jag och Milou till Hällarna.


Vi tog en liten KLI och myspaus uppe på berget och tittade på havet.
Det var underbart, tyckte Milou också som ni säkert ser.

Jag har även tonat benan som växer ut i hårbotten, och GUD vad jag ångrar att jag började tona håret.
Jag hatar att hålla på och dittla-o-dattla med den där toningen.
Jag som var så BEKVÄMT mörkblond.
Nu blir jag bara mer och mer PLATINA-blond för varje toning som jag gör.
Jag går snart om både systrarna Graaf och Carolina Gynning när dom var som blondast.
"Slitz" nästa med andra ord

Annars så finns det TVÅ saker jag glömmer så lätt nuförtiden:
Raka mig under armarna och...
Bikinilinjen!
Jag har verkligen blivit TANT på riktigt.
Igår när jag var på stranden fick jag en chock själv när jag skulle bada, jag hade BABUSJKA-stubb så det hette duga upptäckte jag.
Shit, när rakade jag jag bikinilinjen senast, tänkte jag lätt desperat.
Okej, 4 dagar sedan kanske, fan i helvete, växer håret ännu snabbare "down there" när man blir äldre...
Eller är det bara jag som blivit slarvigare?
Absolut det senaste!!!
Herregud, hur illa har det inte blivit.

Förr gjorde jag sånt på rutin varje gång jag duschade, oavsett om det var sommar, höst, vinter eller vår!
Ben, bikini och armhåla.
Nu...
Ja, dom senaste åren har jag låtit håret växa fritt mest hela tiden och inte brytt mig nämnvärt.
Men så blir det sommar och då måste man ju bry sig.
Igår fick jag RÄDDA folk och mig själv från STUBBÅKER-eländet med att ta på mig dom bredaste bikinibyxorna jag hade.
Jag hade ju skrämt slag på hela stranden annars.
Ja, inget mer slarv i sommar, VARJE DAG ska babusjka-stubben tuktas...
Annars kan någon DÖ av chocken
Nu ska jag virka lite till, se klart en "Häxfilm" som rullar på dvd:en, sen sova.
Vi ses imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0