Rå fläskkottlett...?

Morgonen har inte kantats av tjafs, den började så himla lugnt och fint.
Tack gode gud för det!!!
10 minuter innan sonen skulle gå till skolan, kommer han ut till mig i köket där jag röjer och säger:

"Mamma, var är min matsäck till idag?"



Matsäck?
Vad?
Eh, du fick ju matsäck med dig IGÅR, du har inte sagt något om IDAG!?

"Jo, eller igår skulle vi inte ha någon matsäck med oss, jag hade tagit fel.
Fast vi fick någon äckligt pastasallad av skolan, så jag åt det du hade packat ner.
Men IDAG SKULLE vi ha matsäck med oss!"

Jaha ja...
Så bra, FRAMFÖRHÅLLNING, min bästa och värsta vän!
Vad kan vi vaska fram ur kylen då´da?
Inte mycket.
Det fanns köttfärssås som sambon gjorde igår, men ingen pasta kokad.
Och kall köttfärsås med pasta är väl ingen höjdare.
RÅ fläskkotlett med rå färskpotatis??
Nä, ingen höjdare det heller.
Det fanns två kalla pannkakor kvar...
Okej på med sylt och rulla två rullar.
Dubbelmackor av rostbröd med ost och skinka på, saft...
Ja, det får ungen baske mig klara sig på!
Dom ska ju ändå vara i Tallunden, skulle han vara nära SVÄLTGRÄNSEN har han ju bara några meter hem.
Så var DEN krisen löst.
Nu sitter jag och Milou i soffan och pustar ut efter morgonens äventyr
Vi ska strax ge oss ut på promenad, mysa i trädgården och sälja sjalar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0