Lampan upphängd...

Någon av mina gamla eller unga släktingar, mina gamla bästisar också förmodligen, som känner igen sig?
Känns aningens BEKANT va...?





Alltså när jag var liten, hade min mormor ungefär en sån här lamptyp i just detta serveringsrummet.
Fast mormor hade sytt beiget tyg runt sin lampa istället.
Och när jag flyttade in och tog över lägenheten, hängde den lampan kvar.
Den hängde även kvar när hennes barn delat upp hemmet.
Jag tog då den lampan och slängde åt TJOTAHEJTI.
Vem ville ha en sån där omodern och ful lampa, ja inte jag iallafall.

Så har tiden gått.
Helt plötsligt blir den däringa lamptypen MODERN igen.
Virkade lampor blir poppis.
Vad vill Madde då ha?
Jo, virkade lampor av samma typ som mormor hade.
Såklart.
Denna stommen hittade jag ju på Tjautets loppis när jag och Nybyggarkussen var där för några veckor sedan.

När jag nu satt här förut och skrev på bloggen, och funderade på VAR lampan skulle hänga, så blev det bara helt självklart.
Hallen var inte aktuell alls, den måste hänga i det sk serveringsrummet.
Det finns inget annat ställe att hänga den på, den hör hemma DÄR!
Jag tror mormor ler i sin himmel när hon ser vad som hängts upp, till HENNES ÄRA, i hennes anda.
Jag är SKITNÖJD!









Och när jag är trött på det där virkade höljet, virkar jag bara ett nytt, eller syr i tyg.
Mycket praktiskt.
Fast nu ska jag njuta av detta virkade höljet ett tag, det är till och med så att jag kommer förmodligen ha lampan lysandes så fort det blir mörkt.
Den är så hemtrevlig, och så satte jag inte i en så stark lampa så den är behaglig att ha lysandes hela tiden.
ME LOVE!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0