Sprang runt som en yr höna...

Vaknade idag av att jag hörde en svag knackning i fjärran...
Knack igen.
En ytterdörrsklocka som ringde.
Jag flög upp som skjuten ur en kanon från sängen, jag hade försovit mig och Chifen!

Stapplade ut i hallen i sovtröja och trosor, släppte in min arbetskompis "Lilla N" och sa:
"Jag har försovit mig, vi har försovit oss!"
Ja, jag var helt mosig, helt förvirrad, och sprang runt som en YR HÖNA för att försöka samla ihop mina prylar och mig själv.
Morgonpink, borsta tänderna snabbt, på med kläder, KLAR.
För stunden iallafall.

Detta har dock aldrig hänt, försovit sig på jobbet.
Fast HELLRE PÅ jobbet, än när man ska TILL jobbet.
Här var det bara JAG som blev lidande, inte någon annan.
Men herregud, jag har fortfarande inte samlat ihop min skalle.
Vilken start på morgonen.
Hjärnmos.
Försöker komma ikapp med kaffe och en limpmacka nu.

Jag har blivit klar med taklampan...





Den kommer inte till sin rätt förrens jag hängt upp den, just nu ser den lite "platt ut" tycker jag, fortsättning följer...
Nu ska jag läsa tidningen och fika klart.
Har lovat mig själv att jag ska vara klar vid 11 så jag kan börja dammsuga.
Försöka lämna den här röriga starten på dagen bakom mig.
Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0