Virkningens fröjder...

Så var jag tillbaka hemma igen då.
Jag vågar knappt tänka på att det är dygn imorgon igen.

Min sömn har verkligen farit käpprätt åt helvete!
Det lustiga är att kroppen igår, anpassade sig till "att vara vaken".
Jag var pigg och jobbvillig, med hjälp av en hel del kaffe (intravenöst;) då också förstås.
Men så kommer kvällen...
Och då var jag trött, men sen slog det liksom över runt 20-tiden, och kroppen ställde in sig på JÄTTEPIGG.
Jag låg och såg på tv till 24-tiden, trots att jag då varit vaken i 40 timmar i sträck.
SJUKT MYSKO.
Men när jag sen släckte lampan slocknade jag direkt, ingen bok, bara slöt ögonen och SNARK.
Idag är jag mycket tröttare än igår.
Jag ska verkligen ta det lugnt, vila mig tills imorgon.

Jag har testbörjat på ett par benvärmare...





Kände att jag behöver benvärmare när jag är ute och går med Milou.
Men...
Jag gillade detta grundmönstret, coolt med tre färger, fast det var MER killmönster än tjejmönster tycker jag.
Såg framför mig kill/manshalsdukar istället för benvärmare.
Kanske mössmönster också...?
Ja, jag ska göra klart denna benvärmaren TROR jag, den är bara halvfärdig, så får jag se om jag gör en till.
Har en djäkla värk i nacken sen i måndags, ändå har jag svårt att låta bli att pyssla.
Men jag måste nog ta det lugnt några dagar nu.
Försöka.
Ja, jag var INTE nöjd med mönstret till MIG iallafall, men ANNARS var det fint.

Och så måste jag faktiskt handarbets-reflektera lite...
Jag är så himla glad att jag blivit en fena på "rundvirkning".
Dvs virka runt, få det snyggt, utan att behöva sy ihop det man gör.
Förr var jag urkass på sådant, men jag har lärt mig räkna om i mönster för att få det snyggt utan en ful skarv.

OFTAST är ju stick-o-virkmönster såna att det ska sys ihop efteråt, och jag gillar egenligen inte skarvarna som blir vid ihopsytt.
Men jag har faktiskt blivit bättre och bättre på detta, jag har verkligen ÖVAT mig.
Jag har blivit lika bra på att ta ett grundmönster som detta ovan, och rundvirka det, få det snyggt, fast det egentligen inte är ett mönster som "ska" rundvirkas.
Är lite pilligt dom från början, räkning är ju inte min starka sida i vanliga fall...
Men i virkning (och stickning) går det ju som en dans.
Ja, den som lever, lär...
Helt själv dessutom

Och så har jag glömt att berätta:
Sonen har börjat virka på syslöjden, arigumifigurer!



( Obs, han har inte gjort denna, ville bara visa VAD arigumi för er som inte vet vad det är...)

Och det roliga är, att jag erbjudit honom här hemma att lära honom hur man virkar, och GÖRA sådana här arigumisar här hemma.
Han har inte velat, "Skittrist" enligt honom.
Men nu har han då "upptäckt" virkningens fröjder, och jag väntar SPÄNT på resultatet.
Ska bli skitkul och se vad han gjort, vet att det blir något monster av något slag.
Jag kommer stolt lägga upp resultatet här naturligtvis!
Sådan mor, sådan son
Jag väntar nu på torktumlarkillen, han skulle varit här för 50 minuter sedan.
Jag måste ringa och kolla vart han blev av, jag ska snart gå och klippa mig.
Återkommer.





Kommentarer
Postat av: veronica

Om du inte redan tänkt på det så ser mönstret på dina benvärmare nästan ut som lamm :o) lite gotlandsmönster ;oD fina.

2011-11-16 @ 21:08:37
Postat av: Anonym

Hm, ja det har du kanske rätt i, små lamm!!!

Jag har faktiskt INTE sett det :D

Tack o kram.

2011-11-17 @ 07:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0