Lampan ÄR klar...

Jaha, Österholmskan ÄR nu klar med lampan!
Satt på balkongen och SOLADE idag, medans jag försökte färdigställa den virkade skärmen.



Såklart
Men det blev ett "aber" att liksom få till det som jag ville.
Först tyckte jag att den blev för trist utan en ryschig kant upptill, och så drog jag i ett sidenband.
Blev INTE bra...



Så jag repade bort/upp kanten och sydde istället i en tunn tråd högst upp, och så blev den så här istället...



Tänkte först att jag tyckte att den såg ut som en djäkla djuphavsmanet eller nå´t.
Fast ju mer jag sett på den, desto mer tycker jag om skärmen.



Och så blev det mörkt, och jag tände upp den...



Amen då blev jag DÖDSKÄR...



Och ännu mer "manet-känsla" uppstod.
Jag tycker jag har lyckats faktiskt!
Iallafall passar den i vårat hem.



På plats där den ska stå.
Jag återkommer om en stund, måste käka nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0