Lampan börjar bli klar...

Hemma, och jag är trött.
Men...
Solen skiner, såg att värmen ska bestå i helgen och till mitten av veckan, så DÅ får man allt ta att glömma bort sin trötthet.
Jag ska snart ut och lufta mig och Milou på Hällarna, men först...



Lampan börjar bli klar!
Gick ju überfort, och den blir klar idag.



Den blev ganska gullig, eller hur?
Jag har inte bestämt mig för "slutet" ännu, om jag ska göra en spetskant uppe och dra ihop ovandelen med ett  sidenband eller...
Bara sy fast det med tråd, ganska enkelt.
Kanske en spetskant nertill och så får det bara hänga fritt nertill, eller...?
Ja, många variatioer finns det, jag får klura på det senare idag.
Och slutföra!

Annars så har jag fått ett NYTT beroende har jag insett.
3 st, bara denna månaden...



Jag måste skaffa tidskriftssamlare, för det börjar svaja rejält i arbetsrummet av BURDA-tidningar och andra sytidningar.
Jag sitter och drömmer, vet att det ENDA som fattas är:
SNYGGA TYGER att sy i.
Jag har en plan....
Nu, mot Hällarna, vi ses senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0