Mer lik köttfärs än oxfié...

Igår somnade jag runt 23, jag var trött och sömnen kändes väldigt välkommen.
Vaknar av att en hund hoppar upp och slickar på mig, sambon hade väl varit ute med henne, slumrar till igen.
Vaknar till lite senare av ljud från vardagsrummet, såg på klockan och undrade vart sambon var? (00.30)
Han satt i vardagsrummet, spelade data, kom sen in i sovrummet och satte på tv´n!!!!
(00.30-01.00)
För att kunna "slappna av" som han sa.

Ja, inte blev det så mycket avslappning för min del, den saken är klar.

När han somnat, började han snarka nästan direkt.
Jag sovit som en kratta, haft ont i nacken under natten och längtade ut till sängen i hallen.
Men var FÖR TRÖTT för att ta mig ut.
Vaknade av sambons alarm, som gick igång 2 ggr för han inte gick upp.
Slumrar in igen och vaknar av ett LARM utfrån runt 08.30 som pågick i en ½ timme.
Jag är mer än död, min sömn har varit så hackad och malen så den är mer lik köttfärs än oxfilé!
Och jag vill GÄRNA att den är oxfilé.



Nacken är HELT AV som grädden på moset, jag är lika stel som en pinne och har värk.
Neggo, neggo, neggo.

Hade faktiskt behövt dammsuga av idag, för det är damm överallt här, trots städ i söndags.
Men jag kan inte röra mig.
Det blir heller ingen hundpromenad, för jag kan helt enkelt inte styra upp en hund i koppel idag.
Milou får hålla tillgodo med trädgården.
Jag ser ut och känner mig som en vrak.
Känner mig bitskt som satan pga av värken.
Jag har inget positivt att komma med, jag får se vad jag fixar att göra idag.
Just nu känns det som om jag inte fixar någonting.
Och klockan är redan 11.
Återkommer lite senare, förmodligen inte på bättre humör.

P.s. Dag 6 är inledd, och appropå köttfärs...
Känns fortfarande bra, men igårkvälls kände jag mig nästan som en VARG när jag kände lukten av köttfärssåsen i kylskåpet.
Okej...
Köttfärssås är inte socker eller macka tänkte jag, jag bara MÅSTE ha lite hungerdämpande proteiner.
Jag åt några teskedar direkt ur kastrullen, och sen vart jag nöjd.
Idag ska jag försöka hitta något proteinrikt och fett, som jag kan ha som "hungerdämpare".
Tittade nämligen på äpplena som jag hade i kylen, och det var bara inte intressant.
Det funkade finfint på eftermiddagen som "mellis", men på kvällen bara jag behövde det köttiga!
Jepp, det var det.  D.s.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0