Gråvit musselsjal...

Hemma och sjukare än igår!
Det var tufft att jobba igår, för jag blev bara sämre och sämre ju längre dagen gick.
Men jag bet ihop och genomförde mitt pass.
Jag hoppas det var "GODKÄNT" iallafall...?

Och när jag gick ner och in till mamma fär att hämta hunden förut, hade hon OCKSÅ en dålig sjukdag.
Hon är slut, och det är jag med.
Fast hon har ju gått jättelänge nu.
Vad är detta för skit som vi fått?
Hosta har jag börjat göra lite också, så jag är helt slut i halsen.
Det känns som om något kattdjur varit nere i halsen och rivit med sina klor, det bränner.
Plus att man faktiskt tappar matlusten, kroppen är helt kaputt.
Mamma sa att sambon också var risig igår, hm, för en gångsskull TROR jag henne och honom.
Han har väl fått samma han också.
Ja, ja, men det är bara att köra på, detta verkar bli segdraget.
Kul.

Idag skall på födelsedagskalas, mitt första gudbarn fyller år, hipp, hipp hurra för henne idag!
Så det blir snart packning av sjalar, alvedon, dusch, posten och sen fikakalas.
Jag SKA orka.

Igår så hittade jag en gråvit musselsjal i arbetsrummet som jag på börjat för ett tag sedan, blivit trött på och lagt undan.
Tog med den och jobbade på den på kvällen när vi såg på tv.
Den blev klar...



Så, då har jag egentligen bara en kvar att göra då, enligt dealen med mig själv...
Fast nu har jag bestämt att jag ska göra en brun, turkos och en rosa av denna modellen.
Sen två rundhalsdukar också, som sagt, jag måste producera lite.
Ja, nu ska jag pyssla lite här, sen iväg.
Jag återkommer senare.





Kommentarer
Postat av: vivan

vad fina saker du gör kolla oxå min blogg med handarbete

2012-07-25 @ 09:52:37
Postat av: vivan

vad fina saker du gör

2012-07-25 @ 09:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0