Barnklänning klar...





Så var den lilla barnklänningen till en 3-4 åring klar!
Skall försöka få till att fota "Lilla Sunshine" i den tänkte jag.
Och så enkelt som mönstret ändå är, så ser ändå klänningen ganska festlig ut med litet lekfullt tyg...
Tycker jag 
Ja, jag är nöjd, och det var värt det lite pilliga jobbet att slippa kilarna på insidan.
Det blev rakt, snyggt och fint i sömmarna!
Så nu ligger den på...
www.stickqvick.blogg.se/butik/

Nu ska jag ändra inriktning och sy ett par KILLBYXOR i svart tyg med vita stjärnor på.


Skall rita och skära ut mönster samt tyg, och se hur långt jag kommer.

Det blev INTE fönsterputsning idag, för det BLÅSTE för mycket!!!!
Ja, det var ingen idé när vi skulle sätta igång för mattorna jag slängt ut över balkongräcket hängde knappt kvar...
Så vi la ner.
Det är inte värt att sabba fönsterrutor bara för att få rena fönster, det lär kosta mer än det smakar.
Men jag sitter inte och gnisslar tänder för det, vi har bestämt att det får bli nästa söndag istället.
Det ser ut att bli fint väder då också, så det är bara att köra DÅ istället.
Nu däremot så är det kav lugnt ute, bara en liten bris.
Är det inte typiskt så säg...?
Men, men, siktet inställt på S-Ö-N-D-A-G!

Dagen har inte varit optimal, av olika orsaker.
Slutade dock väl, och sånt som blev fel, vilket det oftast blir i "vissa sammanhang" slutade okej.
Men jag känner mig låg.
Var på promenad med Milou och såg detta lilla klotter med en uppmaning på en lyktstople innan skogen...


"Ta skogs-
vägen"
Och tillhörande liten glad gubbe under, samt pil!
Tyckte jag var jättegulligt klotter, och BRA uppmaning dessutom
Klart man ska ta skogsvägen!
Nu ska vi snart äta, vi ses senare.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0