Flowerpower-beach-stuk...

Inte helt klar, men NÄSTAN.
Och som vanligt, never mind dom dåliga bilderna och färgen gör sig som vanligt inte rättvisa.
Dessa bilder blev alldeles för mörka och skumma...





Det blir säkert bättre imorgon i dagsljus, och så ska jag virka axelbanden nu och sy på tills imorgon.
Spetsen nertill...



Och upptill...



Ja, färgen på batiktyget ser bedrövlig ut på dessa bilder, men jag kan ju som vanligt inte hålla mig att visa lite innan det är klart.
Men för övrigt så är jag väldigt nöjd, det blev ett sött linne i lite flowerpower-beach-stuk.
Precis min smak, efter som jag ÄR en strand-sommartjej.
Det jag KANSKE funderar på är om jag ska göra nästa linne mer a-format istället för rakt.
Men det får jag se imorgon när jag sytt på axelbanden och inte behöver klämma fast linnet i armhålorna, som jag fick göra nu för att hålla linnet uppe.
Jag måste se om det faller snyggt RAKT, eller om a-format kanske är bättre.
Detta är mitt pilotprojekt.
Jag har inte hunnit börja med en barnklänning, det får bli imorgon.
Idag färdigställer jag denna.
Nu måste jag kolla Tradera, jag bevakar ett mönster
Vi ses senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0