Klänningen so far...

Ja, då var jag tillbaka och jag har kommit så här långt...



Jag ska bara sy ihop vänster sida och sy i en dragkedja, men det får bli imorgon, nu är jag helt slut.
Klänningen är bara ihopnålad på den vänstra sidan här.



Så klänningen bakifrån, och tyget är ju bara SÅ himla underbart!!!
Jag tror jag måste åka till Afrika själv och köpa hem såna här tyger, för jag bara älskar afrikansk batik.
There is nothing like it, så är det bara.
Kommer inte ens ihåg när mamma och pappa var i Gambia, men det var nog bra många år sedan, 8-9-10 år kanske...?
Och så har detta tyget, och ett rött i samma batikfärgning, legat och bara väntat på en ny symaskin och det rätta mönstret.
Så blev det äntligen av, äntligen, och så är jag iallafall nöjd so far.
Jag hoppas jag är lika nöjd när den är helt klar.
Håll tummarna

Kvällsmat blev fil, flingor och prickig korvmacka.
Vem sjutton orkar laga mat när man jobbat hårt, ja inte jag iallafall.
Dessutom är jag ju barnfri denna veckan och sambon är på poker ikväll...
Då behöver det inte vara så himla noga.

Mamma har för övrigt redan försökt boka påskbuffén på Bageriet till påskafton, eller det var vi båda två som tänkte:
Iår har vi redan spikat med alla att vi ska äta påskmiddagen där, precis som dom senaste två åren.
Allt för att slippa att städa, fixa mat, umgås och sen städa igen!
Nu har vi ju skapat en ny tradition:
Utflykt på dagen med släkten, umgås allihopen, äta lunch, fika, åka hem, vila, piffa, åka till Bageriet, komma till DUKAT BORD, sitta, äta och umgås igen!
Det är ju bättre än bäst!
Mamma pratade med sin polare, chefen själv, men han tyckte hon var lite VÄL tidigt ute.
Det räckte om hon/vi hörde av oss som i slutet på denna veckan.
Jaha, och vi som tyckte att vi skulle bestämma det redan nu, men, men, vi var väl lite väl heta på påskgröten.
Nu ska jag se på "30 grader i februari", vi ses senare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0