Vad hände sen...?

Så vad hände sen...?
Efter jag odlat bacillerna i solen...?
Jo, jag dammsög.
Såklart, ja, jag kunde inte sitta still längre, jag hade degat hela förmiddagen och lite in på eftermiddagen, och jag stod inte ut med att se hundhår och damm på golven.
Efter det...
Sydde jag SÅKLART klart klänningen.
Och hur gärna jag än ville, så fick jag inte igen den där FINA, snygga, klänningen jag gjort...



Helvetes-djävla-skit, rent ut sagt!
Ja, jag kom på att Cher någongång på 90-talet hade sågat bort några revben för att bli smalare, jag funderade på att kontakta samma kirurg och göra detsamma.
Alternativt operera bort dom bröst jag inte ens har, för att få igen klänningen.
Eller...
Bara acceptera att jag inte KAN ha storlek 32!
Fast det sistnämda lockar inte.
Jag får väl banta då´ra...?

Nä, jag får sälja den!
Och sälja den kan jag göra med gott samvete, för denna klänning är faktiskt väldigt välsydd.





Åh, och så älskar jag TYGET så himla mycket också, jag måste verkligen sy en ny till mig själv.
Jag ska inte skryta nu va, men får varje klädesplagg jag lyckats knåpa ihop, desto bättre syr jag.
Denna blev som sagt grymt välsydd, jag har inte svajat på en enda söm, varenda millimeter stämmer och dragkedjan...
Ja, detta är ju endast andra gången (på 15 år) jag syr i en dragkedja, och denna gång läste jag instruktionsboken till symaskinen och hittade en dragkedjefot.
Hm, det var ju djäkla synd att jag INTE gjorde det innan jag sydde i dragkedjan på jeansklänningen, för ja...
Den blev väl bra, bra för att vara första gången på så många år.

Men när jag sydde i denna dragkedjan, den blev helt perfekt och sömmarna skitsnygga!
Det är nästan så jag överväger att sprätta upp den på jeansklänningen och göra om.
Den jag gjorde idag, ser nästan, eller inte nästan, den ser konfektionsydd ut.
Men sen är det väl så också, att jag har lärt mig att ha tålamod när jag syr, det har jag aldrig haft förr.
Snabbt ska det gå, och då slarvar man.
Men ska man sälja, då kan man inte slarva.
Plus att denna maskin ju har inställbar hastighet, det hade inte den gamla, DET gör jättestor skillnad.
Då kan man sy sakta och hinna med och se HUR man syr, mycket bra!

Och så tog jag fram ett tyg jag beställt från Stoff & Stil, bara för att fundera på vad jag månde skulle kunna göra av det.
Bara det att jag upptäckte att mitt på tyget så såg det ut som om någon drägglat tandkräm över ca 1 - 1.5 meter.
NEJ, nej, nej!
Jag slängde mig direkt på telefonen och pratade med kundtjänst.
Och snacka om service, jag kommer få 2 nya meter tyg skickade till mig, jag behöver inte skicka tillbaka det skadade tyget (det är ju bara att klippa bort den skadade delen) och så enkelt var det.
På fredag måste jag kolla dom andra tygerna också, för det har jag faktiskt inte gjort, inte ens tänkt på, så att inget av dom är förstörda också.
I love Stoff & Stil, dom har inte bara bra och prisvärda tyger, dom har bra service också!

Efter det...
Var det bara att kasta sig i duschen och så cyklade jag och sonen iväg på föräldrarmöte.
Kom hem sent, och jag...
Är som en urvriden disktrasa, jätte-jätte-jättebra att hålla på så här när kroppen egentligen inte orkar.
Men jag är inte så dålig så jag kan sitta still en hel dag, inte heller så bra så jag orkar hålla på som jag gör.
Moment 22.
Nu ska jag iallafall gå och lägga mig, vi ses imorgom innan jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0