Elefantklänning och glädje...

Vad har jag gjort idag då?
Tja, lite av varje faktiskt!
Det började med lite städ, sen började jag att sy den där barnklänningen med små elefanter på.
Efter ett tag avbröt jag syandet och bakade pepparkakescones till mig och bästisen med dotter som skulle komma på eftermiddagsfika 
Fortsatte sy tills bästisen kom, och sen satt vi alla tre och fikade, åt och pratade.
När dom gått, så fortsatte jag sy, och resultatet blev...






... denna enkla lilla sommarklänning!
Lagom till en 2-3 åring typ, eller jag ska prova på Lilla Sunshine och se hur den ser ut storleksmässigt, så vet jag bättre sen.
Den ska säljas iallafall.

Idag hade jag lilla boden öppen och hade EN besökare...
Som jag missade.
Jag såg när jag skulle stänga att någon varit inne och kollat runt och förmodligen provat lite.
Ja, inget sålt, men väl besök.
Sommaren är här 
Så har vi ätit kvällsmat ihop, jag har fotat barnklänningen och nu ser jag "Uppdrag granskning".
Skrämmande information, och man blir ju mörkrädd å svenska, muslimska kvinnors vägnar.
Imanerna i sverige borde dra åt...
Ja, där det är varmt ni vet.
Vilken förnedring.

För övrigt har jag och Nybyggarkussen FIRAT idag, via telefon Gotland-Norge då såklart.
På håll, men ändå ihop.
Ja, vi har firat och skrattat hjärtligt, vi har varit överlyckliga och jag sjöng även...

"Släng händerna i taket, såklart
Ska vi riva hela haket, såklart
Så om alla vill ha mer, skrik, såklart
Ey såklart, såklart..."

Det blev lite Petter så här på en onsdagseftermiddag minsann, jajemänsan.
Varför vi var så glada...?
Ja, se DET är hemligt, och vi får väl hoppas att vi inte får BAKSLAG på glädjen.
Men det har jag svårt att tro...
Tjohoo, säger jag bara, djäklar vad det är glatt här idag.
Sambon blev också glad när han fick höra nyheten, vi firade med korv och kyckling till kvällsmat, VÄLDIGT KUNGLIGT och festligt
Nog om det, vissa av oss är glada idag, det är det nog FLER som blir!
Släng händerna i taket, såklart...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0