Lite smått och gott om dagen...

Och på den här ön har man lyxen att bo...



Det är så vackert ute nu så det GÖR ONT i hjärtat av lycka...













Jag kom hem från jobbet idag och åt i princip bara frukost, sen tog jag paktet med babyfilten samt garner jag skulle reutnera på Coop, och traskade iväg med Milou i solskenet.
Svalt ute, men man klarade sig med tröja och täckväst idag tack vare solen.
Men någon sommar...
Det är det inte.

Babyfilten kom iväg...
(med blixt)


(utan blixt)


Kände att jag var tvungen att lägga upp YTTERLIGARE en bild nu när den var helt klar, och utan gummimattan under.
Jag blev nöjd, tycker faktiskt att den blev fin.
Har aldrig gjort en så stor mormorsrute-filt förut, det blev bara några små filtar till dockorna när jag var liten.
Alltså till dockornas docksäng och dock-picknick filt.
Mormorsrutor var ju det första jag lärde mig virka, så det blev ju några små filtar till dockorna innan jag avancerade vidare till lite svårare mönster.
Men...
Detta blev sött och sommarfräscht.
Kanske jag skulle göra någon sån här och försöka sälja rent av???

Hm, tål att tänkas på, men då blir det DYRT, för det här tar tid och är pilligare jobb än å bara virka en sjal rakt upp och ner.
Nåväl, "Lilla A", namne med mormor, får en filt både från mig och mormor, eftersom mormor varit med och sponsrat garnet.
Trots att hon varit död i typ 14 år ca.
Såg på prislappen i garnpåsen att garnet inköptes 1983, så...
Det har hängt med liksom.
Eller legat i dvala och bara väntat på rätt tillfälle att användas.

Så hade jag ju köpt vitt mohairgarn som jag satte igång att virka en vit poncho av.
Bara det att när jag virkat upp ett nystan, då märkte jag att det luktade mögel/mysko om garnet.
Jaha, det var därför det var rea-garn då förmodligen.
Jag tog resterande 3 nystan och gick och lämnade tillbaka, det fjärde fick ju ses som "förlorat" då tyvärr.
Så nu blir det ingen poncho förtillfället, jag börjar på en virkad kjol istället.
DET garnet luktade iallafall inte mögel!

När jag gjort dom två ärendena gick jag och Milou så våran härliga stadspromenad muren runt.
Vädret var strålande och jag önskade bara en sak, lite mer värme.
Väl hemma så blev det lite städ med dammsugning, tvätt, undanplockning.
Satte mig på balkongen och gick igenom mönster från Burda som jag ska försöka "få ihop" till en och samma klänning när jag väl får min provdocka från Stoff & Stil.
Sonen kom hem, dagen har gått i raketfart.
Och imorgon är det jobb igen.
Vi ses lite senare, nu ska mat fixas!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0