Skogsgrön snood och mer hantverk...

Vet ni när jag landade i soffan här hemma idag?
Klockan 15.00 pip.
 
Lämnade jobbet 08.45 och drog direkt till kontoret för p-möte mellan 9-12.
Sen hem, slängde i mig en macka och bytte till hundkläder och iväg till en kompis som behövde hjälp med en annons, det tog sin modiga lilla tid...
Och sen hundpromenad på det.
Jag landade hemma 14.30, in i duschen och nu...
Har jag ont i nacken!
Fy tusan.
Jag har suttit FÖR MYCKET under detta dygnet, och det pallar inte nacken med, vilat "mentalt" för lite, och så ska jag jobba imorgon igen.
 
Har inte hunnit sätta några öron på den ulliga mössan, det ska jag göra på fredag när jag är ledig igen.
Dock har jag virkat klart en skogsgrön snood till mig själv...
 
 
... det var en sån jag skulle ha EGENTLIGEN, innan jag virkade restgarnssnooden till mig själv.
Nu blev denna klar och jag ska ta en bättre bild på fredag, det var för mörkt att fota idag när jag kom hem och hade duschat.
 
Började på en tubsnood i mohairgarn, virkas i halvstolpar som nästan ser stickat ut...
 
 
Den kommer bli mycket bred på längden och ska kunna viras ett varv runt halsen.
Har två olika melerade garner, det ena är svart, mörkgrått och vitt, det andra är ljusgrått, brons och vitt, blir rätt fint faktiskt.
Så har jag gjort ÄNNU en liten babymössa, ja, dom går ju på MINDRE än 45 minuter nu i ett "lättjobbat" garn (dålig bild)....
 
 
... i gräddvitt akrylgarn.
Den ska få en kant i avvikande färg längst ner på mössan och samma garn i den avvikande färgen som en toffs på toppen av huvudet.
Tror jag kommer välja lingonrosa eller turkost garn.

Nu ska jag läsa tidningen, har inte ens hunnit med det idag.
Jag återkommer senare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0