Testbabymössan...

Så var testbabymössan klar...
 
 
Och hade jag bara tänkt till, i och med den gröna färgen, hade det ju kunnat bli...
 
 
... typ en gullig grodmössa!
Men nu blev det ett prov med rosa i "öronen" och inte grodögon.
Något att tänka på till nästa gång:
Gå in på nätet INNAN du sätter igång Frk Österholm, så du får RÄTT inspiration!

Annars blev jag nöjd med designen, enkel, men bättre än orginalet i alla fall.
Och baksidan har blivit så här...
 
 
 
Ja, jag har gjort en linje för att visa hur linjen därbak går, jämnfört med orginalmönstret där det blev...
 
 
Med ett asfult avslut nertin eftersom mössan blir ojämn nertill.
Det är alltså INTE jag som virkat fult.
Slutet gott, allting gott, och nu kan man laborera vidare med idéer och kanske sälja några fler såna här små mössor?
Dom är superlätta nu när jag gjort min egen, jämna modell snabba, och söta.
Hittade även detta på nätet...
 
 
Det är ju SUPERCUTE, som Maria Montazami skulle ha sagt 
 
Dagen började med sol nu har det mulnat på, det blir ingen lång hundpromenad idag utan vila.
Jag ska städa lite garderober, sen blir det...
Lite mer virkning och laborerande med babymössor.
Detta kommer bli min nya grej att pula med, vid sidan av allt annat då förstås.
Vi ses lite senare...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0