Det verkar ha varit fan så kul...

Så har herrarna kommit hem från sin lilla resa och det är idel "Fan va kul det var, fan va kul det var..."
Ja, det verkar ha varit fan så kul!
 
Jag själv startade upp min dag i syrummet och svängde ihop den där toppen...
 
 
 
 
... på en halvtimme.
Ja...
Kände när jag sydde att det är väl TUR att ingen kan se på nära håll sömmen upptill och att det är rynk för utan overlock blir det bara inte bra att sy i trikå.
Men den funkar som strandtopp även om den är ful i utförandet.
 
Älskar tyget dock, så jag kommer nog köpa mer och lägga på lager så jag har när jag köpt den där jäkla overlocken.
Toppen blev ofållad nertill och får så vara, för det kommer inte bli bra om jag syr en fållad kant det kommer bara dra sig.
 
Sen sydde jag på fjärilsklänningen jag skar ut för någon vecka sedan, det är bara lite finputsning kvar.
Hundbästisen var förbi och valde knapp och band till sin fleece innan hon drog vidare till hundträning och sen var det dags för mig att åka på kalas!
 
Det blev några timmars fikamingel med fikagott och snack.
Sen cyklade jag hem, sydde en snabb grej, tog Lilla Sunshines vagn och Milou och gick ner till Lilla Sunshine med den (dom lämnade den här igår efter besöket), sen gick jag och Milou en promenad längs strandpromenaden i kvällsolen.
Det var jättevackert och luften var så ljum.
 
Vi ses imorgon igen, då blir det SOLDAG och Nunnankväll.
Favorit i repris, ja, nu har man ju hunnit vila upp sig lite också!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0