Räddad tavla (?) och leka Kalle Anka...

God morgon!
 
Idag har jag haft sovmorgon till 08.09!
Jag sa till sonen att eftersom jag ska jobba imorgon jag behövde få en sovmorgon, han fick ta ansvar för att komma iväg själv i tid till skolan idag.
Jag TROR att han lyckades eftersom han inte var kvar hemma när jag vaknade
.
Sambon stack dock iväg till jobbet 05.30 så jag sa till honom att ringa och väcka sonen också, ifall att.
 
Läste i tidningen att en man hade knatat runt i området runt Ica Maxi iförd enbart T-shirt!
Ja, det måste ha varit ganska underhållande att se, SYND att man missade det liksom.
 
Känner mig inspirerad att säga till sambon att slänga på sig en t-shirt och leka Kalle Anka här hemma, kanske även gå ut i trädgåden och spatsera runt så han kan roa grannarna lite också.
Skulle säkert vara himla uppskattat här i kvarteret Oxeln 

(Kvack)
  <-  OBS, bar rumpa!

 
 
Så skulle jag rolla över den där tavlan jag gjorde igår med vit färg.
Det måste man ju göra med vit färg (om man vill ha den vit igen) och göra det i omgångar.
Och när jag lagt på det första lagret tänkte jag... hm... FÖRBÄTTRING...?

När jag sen rollade lite extra på dom misslyckade partierna med svajig text och kludd i hörnet så tavlan blev lite "shabby-chic" flammig...
Ja, kanske den blev bättre?

Kallade ut sambon, jo, han höll med, sonen likaså, så ja, den hänger upphängd i trappuppgången och får hänga där tillsvidare...
 
 
 
Såg kvalet till ESC med sonen igår och vi skrattade oss igenom hela tävlingen, GUD så DÅLIGA låtar!!!

- Danmark som var förhandstippade var ju asdåliga, har vi inte haft nog av pipflöjt med bombastiska trummor i den där tävlingen?
Att killarna som spelade pipflöjt och trummor hade soldatkostymer dessutom förhöjde väl bara den töntiga kvinna-lider-när-hennes-älskling-gått-ut-i-krig-imagen.
(Szzzzznark...)
 
Nej, min favorit i det här kvalet var faktiskt Belgien, MINUS dom urtöntiga dansarna med den urfula dansen i bakgrunden av sångaren.
Men det var en låt som man kunde nynna med i på en gång och som man kom ihåg.

Sen gillade jag faktiskt tjejen från Moldavien med den vita klänningen som agerade cool filmduk åt coola bildeffekter, hon sjöng dessutom jättebra även om jag inte fattade VAD hon sjöng.

- Kroatiens bidrag var ju Kroatiens svar på "Il Divo", lalaalaaaa...
Fy sån Pavarotti-gone-bad-varning.

- Dom rappande killarna i rymddräkt, eh...
Very good gummisnodd!
(Not at all)

- Irland, ja, det såg ut som LÄDERBÖGARNA hade årsmöte där uppe på scenen.
Nakna dansare med tribaltatueringar i en energiskt duracellkanin dans och tokspel på trummor mellan dom svettiga danspassen.
Jag hörde inte ett skvatt av låten, SÅG inte sångaren, jag och sonen låg och skrattade åt killarna i bakgrunden istället.
 
 Resten av låtarna var inte ens minnesvärda nog att kommentera.
Nu ska jag sätta fart här, vi ses senare!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0