Svart fleecekofta...

Vi börjar med dagens färdigställda hantverk!
Nu är den klar, den svarta fleecekoftan...
 
 
 
... min vän som ska ha den verkar nöjd, vi får väl hålla tummarna att hon är lika nöjd när hon får den!
 
Hur har då min dag sett ut...?
Jag får skumma igenom den lite snabbt för imorgon är det JOBBDAGS och det var väl inte en dag förtidigt!?
Jag har väl varit ledig en... 16-17... dagar eller något åt det hållet?
Ja, jag har inte en aning, för nu har jag varit ledig så länge att jag tappat räkningen på dagarna faktiskt.
 
I alla fall, jag startade dagen med att gå till Garag1 för inköp av present och hade med Milousan.
När jag kom till affären till 10.30 hade dom ännu inte öppnat, det stod 11.00 på dörren, så jag gick till Klokbokens föräldrar och hängde en stund med dom och med Klokboken såklart!
 
När jag hade suttit där en stund gick jag tillbaka till affären och köpte presenten och sen hem och fikade med sambon på balkongen.
Han solade och jag fick gömma mitt rosacea-fejs bakom solhatt och handduk.
Avis, men SNART kan jag också sola, bara tabletterna börjar verka lite.
 
Så piffade vi, åkte till Clas Ohlsson och köpte akrylfärg som INTE luktar bajs som min gamla färg, tre målardukar för en hundring och så en trådrulleback till arbetsrummet.
 
Vidare drog vi till bästisen och mötte upp Klokboken och Kossan.
Ja, hon kallas så.
Av mig.
För jag var väääääääldigt arg på henne en gång i tiden, sen gick det över och vi blev vänner.
Nu kallar hon sig själv Kossan och även jag gör det, fast vääääääääldigt kärleksfullt numera 
 
Nåväl, det blev finfika hos födelsedagsbarnet "Syster J", god chokladtårta och trevligt umgänge i eftermiddagssolen.
När vi kom hem så blev det mat och sen på huvudet in i arbetsrummet för min del.
Jobba, putsa och färdigställa och nu...
Har jag en gräddvit fleecekofta, barnbyxor och en barnklänning kvar i beställningsväg!
Nu ska jag sova, vi ses imorgon innan jobb.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0