Svart fleecejacka till barn med rosa/vit snedslå...

I soffan och jag är helt slut.
Snorig och lite halsont har dykt upp igen men var stoppar det mig när jag har EN HEL DAG för mig själv.
Mobilen har varit avstängd hela dagen, eller den laddade ur och jag har inte börjat ladda den förrens nu.
 
Efter hundpromenaden blev så pimping av the lägenhet...
 
 
 
... ner från vinden och upp i fönstrarna åkte adventsstakar och julstjärnor.
När jag för en stund sedan gick in på Fejan fick jag se detta på min sida...
 
 
... och så har min roliga granne fotat matrumsfönstrarna och skrivit "Tjuvstart".
Snacka om att jag fick mig ett rejält asgarv.
 
Fast jag kan ju då meddela att det VIKTGASTE med hela adventspimpandet idag var:
JAG VANN ÖVER MORSAN!
Jepp, och det skrev jag till min granne också, för det är nämligen så här:
Varje år brukar jag vänta in i det sista med att pimpa och varje år hinner alltid mamma först.
Hon gör det liksom till en grej att alltid hinna först.
 
Sen ser proceduren ut så att hon glider upp här som en vithaj och cirkulerar kring adventsbytet-Madde och så kommer kommentaren:
"Men Madeleine, har inte du fått upp dina adventsstakar ännu?"
Och varje år börjar blo´n koka i en av irritation och man försöker spela oberörd och svara, surt blir det oftast:
"Nä, MEN JAG SKA hurså!?"
 
Man blir galen, men så gled jag ner till morsan idag och snabbkollade:
Hon hade inte pimpat ännu.
BAAM!
Jag drog upp på min egen vind och ner med allt som skulle ner, upp i fönstren och en timme senare kunde jag glida ner och säga:
"Men mamma, har du inte du fått upp dina adventsstakar ännu?"
 
Mamma:
Nä, har du?
Ja.
Och så gick jag upp till mig, hehehe JAG VANN, jag vann, jag vann, jag vann!
Jippedijahoo-tiddelipom.
 
Sex timmar senare hör jag mamma stöka runt nere i källaren när jag är i tvättstugan och gissa vem som drar upp sina gamla stakar...?
Jo, morsan.
Men, jag vann iår.
Sen gick jag till tygaffären och betalade en skuld på 21:- och köpte...
 
 
... köpte ett supermjulk, ulligt och fluffigt fleecetyg som jag har velat investera i sedan länge.
Idag köpte jag det och lägger till framtida bruk.
SEN sydde jag...
 
 
 
Den svarta fleecejackan jag skar ut häromdagen.
Det blev dock inget foder med monster på inuti, vilket jag ångrar i efterhand, återkommer strax till det.
Det blev en rosa/vit prickig snedslå och en lilarosa knapp till det.
 
Sen ritade jag och skar ut mönster till en t-shirt till barn på 1 år, skar ut själva tyget...
 
 
... och som ni ser så valde jag monstertyget.
Bara det att när jag skulle svänga ihop t-shirten och testsydde på en testbit, upptäckte jag att tyget är för tunt för att enbart ha som t-shirt.
Det blev liksom små hål av maskinen så...
Jag skulle ha fodrat fleecejackan med tyget istället!
 
Men ingen fara skedd, jag spar delarna till en annan fleecejacka istället och lärde mig i alla fall en sak idag:
Väldigt tunt trikåtyg duger enbart till foder.
Det var denna dagen det, jag är helt slut och halsen svider som tusan.
 
Det har dock varit en mycket bra dag och INGEN DAG känns mer lyckad än när jag får pyssla och skapa.
Och ligga på stranden och sola och bada på sommaren.
Och gå hundpromenad.
Och när jag får min son att skratta.
Och...
Ja, min lista är jävligt lång.
Men jag mår så bra när jag får skapa, jag har märkt att jag blir stressad annars.
Jag har ju så mycket jag vill hinna med som ni vet.
 
Vi ses imorgon igen, då skall jag jobba och något mycket intressant står på dagordningen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0