Födelsedagströja och förminskade byxor...

Lite mer fart under galoscherna här idag!
 
Födelsedagströjan i spillbitar klar...
 
 
Det ser lite konstigt ut på högersida (bildens högra sida, tröjans vänstra) av tröjan, men det är inget felsytt jag hade bara missat att släta ut tyget.
Fröken Perfektionist VILLE BARA PÅPEKA det liksom!
 
När jag sedan var klar med den så har det blivit betalning av räkningar och jobbsök här.
CHECK!

Kändes skönt att få det gjort också och på det så satte jag igång med att förminska...
 
 
... denna min favorit-puffbyxa med X antal centimeter.

Jag skall nämligen göra ett par i gräddvit babymanchester och vill ha dom i lite smalare modell och jag tog till en variant "av teknik" som jag lärt mig på/av "Project Runway" deltagarna:
Vända en redan färdigsydd byxa ut och in, nåla in önskad bredd och sedan mäta och förminska X antal centimeter (5.5 cm på ena mönsterdelen av benet och 3.5 cm på det andra ca) på ett redan utskuret orginalmönster.
Och VIPS...
Så fick jag till ett KANSKE lyckat försök till förändring!?

Fram med gamla lakan och så kollar vi genom att sy upp ett provpar...
 
 
Dom blem PERFEKTA, ja så nu är det ju bara att köra då!
 
Det var min dag det, nu skall jag och gubben, som är hemma ikväll, se på film efter nyheterna.
Vi ses imorgon igen, då blir det promenad, sömnad och kalas på schemat.

Ha en bra kväll alla fredagsfirare!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0