Knäbyxa i velour klar...

Idag kom en liten stuvbit med posten, "Majorna" (efter Majorna i Göteborg då såklart), jag köpt via en facebooksida jag har gått med i...
 
 
... och som jag tycker är alldeles BEDÅRANDE sött!
 
Ja, det läggs till den lilla samlingen som jag bygger upp sakta men säkert.
Det gäller att fynda...
Och DET är det enda jag har råd att göra just nu, and I do it good!
 
Sena har jag sytt klart dom där knäbyxorna i storlek 110 också...
 
 
... och här ser nästan tyget lite mörkblått ut, men det är det ju inte, detta beror på ljuset när man fotar.

 
Det är ju lite mer åt detta hållet, men inte så "fadd" färg som det blir när man fotar i skymning och utan blixt.
Pust, vissa färger är ju hopplösa att få till, dock är jag fortfarande förälskad i färgkombon, det där vill jag verkligen ha själv, vill, vill, vill.
 
Annars:
Jo, ont i nacken fortfarande.
 
Har ritat ut lite mönster till min samling på förmiddagen innan jag stack till Chifen.
Tänkte att jag gör något som inte är så påfrestande för nacken så syr jag bara klart denna byxan idag.
Ja, och LITE ANNAT smått och gott har det också blivit, men inget som är värt att rapportera här.
 
Ikväll ska vi fortsätta se "House of cards", jag har sett ikapp det första avsnittet som jag råkade somna ifrån.
 
 
Vi börjar direkt efter nyheterna för risekn, se jag kan knappt stava längre, finns att jag inte orkar hålla mig vaken särskilt länge idag.
Jag har ju varit trött hela dagen och har VERKLIGEN gått på sparlåga trots att jag gjort saker, men jag ska härda ut ett avsnitt, kanske två om sambon har tur, och jag gillade verkligen första avsnittet.
Fortsättning följer om jag tycker att den är vidare bra eller inte.
 
Förresten har jag lagt ner "Brobyggarna" av Jan Guillou, jag gillar den tyvärr inte.
Har istället börjat lyssna på...
 
 
... och DEN gillar jag då istället bra mycket bättre!

Janne gav jag två skivor och kände bara "Snark vad dåligt", denna har jag lyssnat lika långt på och känner "Wow vad bra!!!".
Det är hans självbiografi, nästan lite prosastuk men inte jobbig för den ovana utan lätt och fin isåfall. Han läser själv och han har en mycket behagligt berättarstil samt dialekt, norrländsk, med andra ord lugn och trygg.
Nu ska jag se nyheterna, vi ses imorgon igen!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0