Rutig tunika KLAR...

Då var den klar då...
(mörk bild och ljusbild, svårt att fota rutigt...)
 
Allt enligt önskemål...
 
 
... och jag hoppas hon blir nöjd för det var precis så här hon ville ha den!
Nu står ett par vita haremsbyxor på agendan som skall vara till tunikan.

 
Dagen har varit lång, jag vaknade redan 06.09 av att hunden väckte mig, sen lite morgon-tv innan jag insåg att himlen var klarblå, vädret ganska varmt ändå, hm...
Ta och tvätta ur sofforna idag kanske?
Jo, det gör jag!
 
Två soffors kuddöverdrag har tvättats och hänger på strecken i solen, så jävla skönt att vi köpte ny tvättmskin förra året som ETT:
Rymmer väldigt mycket.
Två:
Man kan köra kortprogram som tvättar jävligt bra!
 
Båda sofforna är alltså klara istället för som förr man fick ta en soffa per dag och så har soffkuddarna varit ute på balkongen sedan tidigt imorse och luftat ur sig.
Perfekt, torrt är det också så det är bara att dra på hela rasket on typ så där en timme typ, ÄLSKAR sol och värme.
 
När jag slängt i första maskinen och hängt samt slängt i nummer två drog sedan jag och vovven ut på promenad i det vackra och varma vädret...
 
 
 
Vattenstopp vid Botan på hemvägen i deras lilla bäck för Milou höll på att törsta ihjäl, samtidigt som jag fotade tulpaner...
 
 
 
Väl hemma:
Dusch, insmörjning av solkräm OCH...
Så började det HÅRDA jobbet.
 
 
Bikini på, ut med tunikan och fålla för hand!
(min nya favoritgrej som ni redan vet)
 
Svettigt värre, det var stekhett på balkongen idag och TROTS faktor 30 i ansiktet lyckades jag bränna mig.
Varför?
Jo, jag glömde solhatt och när jag sedan tryckte på mig en keps, ja då var det redan försent.
Nåväl, jag fick färg på kroppen också och där brände jag mig inte, detta lägger sig väl till på måndag hoppas jag.
 
Det har varit lite gott och blandat idag alltså, både nytta och nöje och nu fortsätter jag med lite mer sömnad, vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0