Getting jiggy with it...

Long time no see...
Men nu är jag här igen.

Har tagit bloggpaus några dagar för jag har varit såååå himla trött, har faktiskt inte orkat få ner ett enda ord.
Idag är det bättre och jag har till och med JOBBAT!
 
Men vi börjar med "Så mycket Burgsvik" i tisdags...
 
 
Det var packat med folk, jag har nog aldrig sett så mycket folk där förut vad jag vet.

Vi åkte ut sent vilket var ASBRA för vi slapp kö, bara att promenera rakt in och slippa all väntetid.
Bara ett problem:
När tidningen skrev att det blev en fantastisk final så håller jag verkligen INTE med!
Det var den sämsta och segaste av alla "SMB" jag varit på, det bästa under hela konserten var öppningsnumret när husbandet körde Justin Timberlakes "Can´t stop that feeling" sedan dog det helt.
 
Sarah Dawn Finer som jag annars gillar var ett jävla sömnpiller, körde inte en enda fartig låt utan bara långsamma GÄSP-låtar.

Little Jinder är inte mitt stuk alls, trist indie så klockorna står stilla och när sedan sista artisten som visade sig vara Petter kom så hörde jag sonens ord om hans konsert på Gutekällaren på skolavslutningen:

"Han är en trött gammal gubbe!"

Det visade sig vara helt rätt.
Petter var en trött gammal gubbe fastän han är yngre än mig.

Inte en enda partylåt av han BRA låtar, Mikrofånkåt, Det går bra nu, Fredrik Snortare och Cecila Synd, Vinden har vänt, ja bara för att nämna några.
Nej, det blev "Stockholm i mitt hjärta" och några mer lååååååååångsamma låtar.
SNARK.

"Vi ska riva hela haket" kom när vi hade gått.
Vi drog.
Ja, det hade varit bästa låten men TYVÄRR hade vi som sagt redan dragit för vi tyckte det var urtrist.
Typiskt.
 
Idag har jag syjobbat samt gjort mitt första prov av denna klänning...
 
 
... och jag tog ett billigt viskostyg med sjysst fall till provklänning.
 
Gjorde fel i ryggen när jag skar ut delarna MEN det gjorde faktiskt inget.
Det skulle vara två stycken delar bak och delad rygg men i och med att jag gjorde den i ett enda stycket så blev den mindre och mer figursydd vilket var ett plus, sedan gjorde jag två slitsar istället för bara en samt satte slitsarna lite högre upp.
 
Det är möjligen att jag känner ett litet "Getting jiggy with it" om den nya klänningen jag sytt i detta skitenkela mönster.
JO, det gör jag faktiskt, iallafall om jag gör den i ett mer glamouröst tyg.

Till nästa klänning blir det ett finare tyg samt gummiband i midjan istället för knytband.
Detta är såklart en ny Madde-favorit, hinner nog sy en till innan jobbet på måndag...
 
 
 
 
 
 
 
... hoppas jag iallafall.
 
Imorgon är det lördag.
Det blir sola och hänga med släkt på krogen, vi ska väl klubba eller nå´tt.
 
Sov gott alla trötta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0