Röd/vit klänning

Igår blev jag lite rastlös på eftermiddagen, det blev två klänningar, ett prov som planerat samt denna....
 
 
Dock blev det lite ändrat:
Jag fick ändra lite runt ärmarna efter första ihopsömnaden, kapa tyg runt bysten för den var för stor och det är den förtfarande i ryggen men jag kan sy in den lite till isåfall.
Jag tog bort sprunden nertill och gjorde den hellång...
 

Och så hade jag så fint MÖNSTERPASSAT på ena sidan vid utsk'rning där två linjer skulle mötas MEN när jag var tvungen att sy om den pga att den var för stor så....
 
 
 
 
.... blev det osynk i den mötande linjen.
 
Kunde inte dra ut tyget för mycket heller för då hade det blivit fult och ojämt i tyget i sidan, det var bara att svälja och skita it.
Det är så mycket mönster i klänningen så det gör inget MEN det stör mig lite trots allt.
 
Nu skiner solen mot alla odds, jag skall ut och gå med vovven, det är PÅSKAFTON så det blir mingel med famlijen, vi ses imorgon igen.
GLAD PÅSK!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0