Den rosa stickade klar...


Efter en mycket grå och mycket vindstilla promenad igår kom jag hem med världens skitigaste hund.
Lika grå som dagen var, lika grå var hundfan och det blev heldusch, det var lika så gott.

Sedan, medan jag väntade på att sambon skulle stiga upp och sonen skulle komma så sydde jag det sista på min nya klänning.

Halslinning på som blev nedstickad med en söm samt fållning av ärmar och kjol et voila´...
Klar.


 
 
 
Behöver inte fundera ett dugg på vad jag ska ha på mig på onsdag och på torsdag tar jag väl på mig Sleepy Holow och på fredag kanske jag slänger på mig tyllkjolen?
Herregud, man har det för lyxigt, bara att slänga ihop och slänga på sig, skulle nog kunna tänka mig NÄR JAG HAR TID, att slänga ihop en i detta tyget också...
 
 
Det får bli när det blir.
 
I nya AoH hade dom en väldigt snygg klänningsmodell som jag har nästan en gammal identisk modell i från Indiska som jag ääääälskar...
 

Enda skillnaden är att min klänning har klockad kjol men det ändrar man ju i ett nafs, ska bli kul att testa även denna modellen vid tillfälle.

Så har det blivit "Lek med loggor" i en av mina läxor idag...
 
Busenkelt att göra loggan för den har jag redan haft klar i mitt huvud sedan flera år.
Om det sedan blir "Österholm Cloting" eller helt enkelt "Madeleine Österholm" återstår ju att se, det lutar åt dom två sista loggorna iallafall där M:et är dominerande över det lilla ö:et och Ö:et är dominerande över det lilla c:et.

Fortsättning följer, jag har ju 1 ½ år kvar att klura på det, märkning i kläderna jag har jag ju redan sedan många år sytt in.
Dags för att krypa till kojs och se Homeland, imorgon skall jag sy klart skogshuggarskjortan, DET BLIR GREJER DET!
Vi ses då.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0