Mitt drömprojekt...


Idag vaknade man upp till ett underbart väder och helt vindtstilla...
 
 
 
... jag och Milousan drog iväg till Snäck, knäppte dessa vid den lilla låga vägbrytaren vid Wisby Beach Club.

Satte mig på huk och fick till denna vattenkonst som ser ut som jättevågor, det är det ju då inte.
 
Vad stod så på agendan för resten av dagen?

Jo, vid 15- tiden satte jag igång med mitt DRÖMPROJEKT:
En tyllkjol till undertecknad!
 
 
Detta trodde jag skulle gå mycket fortare än kjolen jag sydde till nyårsafton, DET gjorde det nu INTE.

Tänkte inte på att det behövdes en jävla massa lager tyll för att inte få en "fattig" kjol, det måste ju vara mycket FLUFF liksom.
Det tog tid, typ jättelång tid.

Nålade sedan ihop alla lagren, foder i botten och sedan den stormaskiga stela tyllen i 2 lager, sedan den finmaskiga och mjuka i 5 lager...
 
 
... sydde ihop och försökte rynka...
 
 
 
Gick inte vidare för tråden bara brast hela tiden, tillslut fick jag ta den superstarka tråden vi har till att sy upp jeans med för att få det att funka...
 

... sydde ett midjeband (detta blir samma modell som den lilarosa i helgen)...
 
 
... och sedan sydde jag det största knapphålet precis som på den förra ET VOILÁ...
 
 
 
... min alldeles egna MARÄNGSWISS!!!!
 
Ja, eller tyllkjol då.
 
Jag ska ta bättre bilder imorgon, finputsa trådar och fota på mig själv och imorgon ska jag börja på nästa projekt:
En tyllkjol till med mingrön botten och creméfärgad tyll så jag får en EXAKT likadan som Carrie Bradshaw i "Sex and the city".
 
 
Den här kjolen har varit min dröm sedan jag såg den första gången och det mingröna fodertyget hittade jag i en lattjolajbanslåda (i vanlig ordning) på jobbet för över ett år sedan och köpte.

Den creméfärgade mjuka tyllen var jag och hämtade på jobbet idag och köper så mycket jag behöver, men den stela som också behövs får jag kolla om tygaffären på andra sidan gatan har.

Men än så länge har jag iallafall min svarta...

Vart är festen, jag vill gå NU. NU, NU!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0