Plaisleymönstrad kimonoklänning...

Tog mig en ledig dag igår.

Solade i trädgården och så tog jag äntligen tag i att bara sy knytbanden och fållade nertill på min nya och omarbetade kimonoklänning som hängt i X-antal veckor på provdockan i klipprummet...
 
 
... och VIPS så blev den klar liksom...
 
 
 
 
 
 
 
Den åkte naturligtvis på när jag skulle ut och äta middag med sonen och ja... skräddarlärlingen är nöjd iallafall.
 
 
 
Jag och sonen gick och åt avslutningsmiddag på Joda i solen med Nybyggarna...
 
 
Efter vi sagt "Hej" så trampade jag och sonen upp till våra cyklar, han cyklade hem och jag drog ner och var lite social med vänner som också varit på middag (fast på ett annat ställe) på byn...
 
 
Jag tog en alkohofri drink och den slog rekord hitentills i "pris på restaurang":
69 kr.
 
Nästa gång blir det en läsk.
Dessutom var det KNAPPT så jag fick bestämma vilken typ av drink jag ville ha, jag bad om en söt men fick till svar av snäppig bartjej att dom hade "Bara VUXNA SMAKER" som var beska med kryddor, chilli osv i.

Jag sa då gärna igen ville ha en söt alkholfri drink.

Hon fattade tydligen inte galoppen utan fortsatte med att mala på om deras lista på menyn med alkoholfria drinkar med vuxen smak.
Foik som satt runt bardisken följde intresserat våran dialog.
 
Då fick jag nog och lutade mig över bardisken och i princip väste:
Så här är det, jag har en hudsjukdom som heter rosacea och det innebär att jag inte kan ha kryddor i drinkar eller mat för då får jag stora finnar i ansiktet.
Var så vänlig att ge mig en SÖT ALKOHOLFRI DRINK.
Och så log jag.

Hon suckade och replikerade:
Ja, jag får väl se vad jag kan hitta på.

Jag tänkte:
Du behöver gå en charmkurs lilla vän, kanske något jag borde säga till din chef.

Men jag log som en slug haj och sa käckt:

Tack. (för din oerhörda ansträngning)

Det jag sedan noterade var att personalen var såååååå trevliga mot stammisarna men jag med mitt besvärliga önskemål som inte inbegrep "vuxen smak" utan "barnslig" kände bara:
Man vinner inga nya kunde på sånt här bemötande, jag lär inte bli stammis!

Nu ska jag börja förbereda mig för en stranddag, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirre Sweetwords

Jättefin verkligen

Svar: Tack Mirre! :D
Stickqvickan och Sytoken

2017-06-19 @ 11:00:21
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0