150-årig tant!

Dagen kunde ha börjat bättre här kan jag säga...

Jag har sovit som EN KRATTA inatt, och haft ont i nacken.
Vilket bara växte och växte i värk från fem på morgonen till sju när jag steg upp.
Då har jag sovit ca 5 timmar MAX.
Lägg då till att jag sovit hackigt pga av värken, jag är i det närmaste DÖD.

Men så har jag min inbyggda kroppsklocka och jag KAN inte sova längre än 07.30.
Gör jag det så är det ett MIRAKEL.

Iallafall...
Jag stapplade upp här som en 150-årig tant och nacken värkte och var helt fastlåst på axlarna.
Och svaret lät inte vänta på sig när jag kom ut i köket...

Jag hade GLÖMT att ta min "nackmedicin" när jag la mig igår :(
Där låg tre små tabletter prydligt och väntade på ett svalj.
Ett svalj som aldrig kom igårkvälls.
Åh nej...



Ja, jag ser ut som jag är stelopererad i nacken idag, och har VÄRK!
Klantvärk.
Men ok, jag ska faktiskt INTE klaga, jag har haft det HIMLA priviligerat ändå och klarat mig bra LÄNGE från rejäl värk.
Jag kan ta ett bakslag idag, och vara på banan igen imorgon när medicinen kickat in ordentligt imorgon igen.

Oki...
Rosacean igår och nacken idag...



Madde 150 år, going on 190...
(Obs, nytaget foto från NYSS)

Tur i oturen så trodde jag att det var fredag idag.
"Och så ska jag ju JOBBA!!!!", trodde jag, SÅ djävla typiskt då!!!
Men när jag tänkt efter fem sekunder kom jag på att det bara är torsdag.
TACK & LOV, alltid något.
Det betyder att det blir ännu lugnare än jag planerat.

Jag ska ta en dusch nu bums, ta mig till Öster och hämta hudmedicin och KÖPA MIG EN KEPS, sen hem igen.
Ta det ÜBERLUGNT och vila nacken RESTEN av dagen.
Inte göra ett smack.
Vill inte reta nacken mer än nödvändigt.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0