Spenderingsbyxorna på...

Idag har det varit en blandad dag...

Slappande i solen med virkningen var en GOD start.
Sambon kom hem efter att ha slutat jobbet tidigt och hittade mig svettandes i bersån.
Han sa:
"Det luktar BACON om dig!"
Ja, sa jag, jag tog på mig BACON-BIKINI idag, bara för att förena nytta med nöje liksom.
Tuttskydd samtidigt som jag steker lunchen!



Nä, nu ljög jag...
Jag smörjde in mig med baconolja, för att bli extra brun!


Och sambon sa:



Jojo, så kan det låta här på Southway!
Och så blev tungan svart, för jag ljög.
Jag får tvätta den NOGA med tvål senare.
Det sanna är att sambon sa att jag luktade bacon och när jag protesterade så sa han:
"Ja, eller solarie då!"
Och jag sa:
Ja, men å andra sidan sitter jag och svettas som en gris, det är liksom 150 grader här sååååå...
Det är väl inte så konstigt!
"Nä, det har jag väl inte sagt heller..."
Sa sambon då.
Men idag var det lika varmt som igår, jag har aktat ansiktet sen igår, men ÄNDÅ brinner fejset.
Fast ÅH så skönt det är att solen skiner och värmen bara fortsätter.
Man kan vara ute och slipper deppa i den förhatliga röda skitsoffan.
Som är FIN visserligen, men inge kul
Efter min trädgårdstid så knatade jag iväg till sjukgymnasten, mycket prat idag, JÄTTEBRA!!!

Och sen shopping!
SPENDERINGSBYXORNA PÅ!
Jisses vad jag har shoppat.
Tops, trosskydd, tandkräm, sköljmedel, en växt, hårfärg, doftljus och MAT!
Det ni, fasen vad man kom hem med MYCKET.
Mamma fick möta upp på Atterdags när jag SHOPPAT där, och hjälpa mig hem med allt.
Jag var visserligen inne på HM och tittade på tröjor också, provade, men kom BARA hem med en trikåtröja till sonen.
Så det känns lite trist faktiskt.
Jag har spenderat massor med kosing och har inte en enda KUL SAK med hem.
Bara nödvändiga saker, BLÄ!!!!

Imorgon ska jag tona bort "Polsk tjackhora-mörka-randen" som jag har fått i hårbotten.
Det ser INTE bra ut.
Himla blont hår och mörk hårbotten.
USCH, jag blir allergiskt och har börjat förbanna att jag faktiskt gav mig in på det här med att tona mitt hår.
VISSERLIGEN så är jag ju nöjd med min nya hårfärg som jag skrev för ett tag sedan, men...
Jag är INTE så mycket för att pyssla med HÅR och MAKE UP.
Jag tycker det är skittrist och tidsödande.
Men...
Nu har jag gett mig in i leken och får leken fortsätta.
Iallafall tills jag verkligen inte har lust mer.
Så imorgon blir jag "riktig" blondin igen, utan rand

Nu sitter jag och ser Go´kväll, känner att dagen varit MYCKET BRA.
Jag är GLAD.
Och nu ska jag virka lite på min fina sjal, den blir SÅ SÖT.
Återkommer...
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0