Rapport från en blek mage!

Wow, idag var PRECIS vad jag behövde...

En dag på Lickershamn och jag känner mig levande igen!



Jag startade med HÅRDGRILLNING av magen.
Den är ju kritvit jämnfört med resten av kroppen.
Jag är brun, men har inte solat magen ännu.



Och i nuläget har den blivit lite beige.
Resten av kroppen är ju brunbrun, så det tar nog tid att jobba upp färgen på magen till samma nivå om jag säger så.

Ja, vi kom ut vid 13-tiden och det var lagom med folk på stranden, som vanligt på Lickers!
Man ser massor med bilar och tänker att det är smockfullt, men det är ju rökeriet och restaurangen som drar folk också.
Men man behöver aldrig trängas och får alltid ligga där man vill .

Och jag kunde ligga ner!
Jag låg på rygg och hade kudde, det funkade kanoners i sanden.
Fan, det var SÅ SKÖNT!!!!!
Det var så skönt att bara låtsas som allt är som vanligt och ingen whiplash.
Jag klarade mig hela dagen på ren lycka tror jag.
Nu har jag däremot ont, men det skiter jag i.
Jag har kunnat åka till mitt älskade Lickers och solat och...

PREMIÄRBADAT!!!!!!!!

Jag vågade dock inte hoppa från bryggan och simma, utan jag gick i från stranden och "dök-sprattlade" med bara benen.
Simmade ryggsim utan armrörelser.
UNDERBART!
Jag blir nästan tårögd av att skriva det.
Sommar, fast en annorlunda sommar...
Det blir nog bra till nästa år!

Sonen hittade som vanligt barn att leka med.
Lickers är ju kanon, alltid en klunga barn som leker ihop...
Fastän dom inte alltid känner varandra.
Fast idag blev det PLÅSTER-varning på ett av barnen.



Sonen fick en VÄLDIGT efterhängsen 6-åring som beundrare.

Han hette Felix, men INSISTERADE på att han ville att sonen skulle kalla honom för ANTON!
För det VILLE han heta, istället för Felix...
Och han frågade sonen OM ALLT!
"Och varför ditten, och varför datten?"
Sonen försökte svara så gott han kunde på alla frågorna.

Och vart än sonen gick, dit gick lille ANTON!
Sonen höll tillslut på att få spader, han fick inte vara ifred någonstans.
Han försökte på alla SNÄLLA sätt och vis, få slippa sin lille beundrade svans...
Men det gick inte.
Tillslut ville Felix-Antons pappa ha lite tid med sin son.
Då kunde sonen pusta ut.
Inte lätt att vara poppis, 10 år och ha en 6-årig beundrare .

Vi har iallafall haft en underbar dag och när jag var TVUNGEN att lämna Lickers...
Infann sig som vanligt den berömda Lickers-ångesten!
Jag ville inte åka hem.
Jag vill inte lämna Lickers.
Jag hör ihop med Lickers.
Jag BORDE ha ett hus i Lickershamn.
Mitt hjärta är förlorat till Lickers.
Och jag hoppas att jag någongång, INNAN jag blir för gammal, har ett hus där!

Jag älskar Lickers!



Förresten, jag glömde en sak som jag skulle ha skrivit i torsdags.
Sist jag träffade lite släktingar...
VAR JAG BRUNAST av ALLA!!
Jag leder BRUN-LIGAN i Larssons-släkten!
YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Å det är djävligt viktigt ;)
Sticka lugnt.









Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gjorde ett bra dagsverke på Kampementsbadet idag. Ett par timmar i solen. Dock har jag börjat använda solskyddsfaktor, vilket drar ut processen. Kontrollmätning av brunhet på armarna i augusti. Hälsa Denny och Joar

2010-07-03 @ 21:21:47
URL: http://citypappa.blogspot.com
Postat av: Bloggaren Herself

Självklart käre kusin kör vi med kontrollmätning i augusti!

Än så länge leder jag över Nybyggarkusinen och Syster-Yster...

Å DET är ju inte ofta ;D

Jag kör också med solskyddsfaktor, nr 15 närmare bestämt.

Men ska skaffa mig en nr 30 också.

Och tills vi ses, brassa på och MÅ BÄSTE Larsson vinna ;D

KRAM O hälsa flickorna.

2010-07-03 @ 22:26:28
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0