Aj!

Dålig morgon!

Sammanfattning av den senaste vakna timmen.
Jag hade slarvat med intagandet av medicinen igår, missat mina VIKTIGA, FASTA tider.
Så jag hade värk igårkvälls, tog för många tabletter samtidigt när jag la mig...
Lika med SEG och trött idag och värk.

Tur att sonen är i skolan och sambon jobbar, annars hade jag nog bitit huvudet av båda förmodligen!

Så ska vi till sjukhuset idag, sonen var ju och röntgade ryggen förra veckan...
FÖR SISTA GÅNGEN, hoppas jag nu!
Jag hoppas hans rygg har läkt ihop som den ska.
För sonens skull, så att han kan slippa restriktioner på en massa saker.
Jag hoppas att han är frisk.

Sonens pappa kommer och hämtar oss runt 15.15...
Så HÅLL TUMMARNA!

Egentligen skulle jag till jobbet på litet "fika-möte" men jag ringde för 1½ vecka sedan och lämnade återbud fick prata in på telefonsvarare för ingen chef var där.
Min chef ringde aldrig tillbaka.
Lite synd för det hade varit kul att träffa mina arbetskompisar.
Men SONEN går före, så det får bli någon annan gång.

OCH...
En sak som faktiskt slog mig häromdagen var:

Jag har inte tänkt på mitt jobb överhuvudtaget på JÄTTELÄNGE!
Jag har inte BRYTT mig.
Jag har inte LÄNGTAT.
Alls...

Jag har bara fokuserat på mig själv!
GUD så bra :D

För om man jämnför med FÖRSTA sjukskrivningen, då var jag ju HELT STRESSAD och längtade och längtade.
Och bara tänkte på mitt jobb.
En liten dipp, ca EN DAG, hade jag väl vid min senaste förlängning av sjukskrivningen.
Men det var ju för att man kanske är lite rädd att bli av med sitt jobb.
Fast det var som sagt en, max två dagar.

NU skiter jag i vilket!

Det är JAG först, sen jobbet.
Jag kommer, när jag kommer.
Jag känner ingen jobbstress alls.

Jag TROR att jag är rätt NEDVARVAD ändå!
Nä, jobbet har varit väldigt bortkopplad från tankarna.
Nu, mot Vibble och Hällarna.

Nä, förresten...
Läste GT.
Och jag tycker INTE OM  meterologen Linnéa Rehn.
"Maj har varit en kallare månad än vad vi är vana vid.
Men NU blir det bättre...
Det blir soligt väder även om TEMPERATURERNA INTE blir så HÖGA!"

Tack som fan Linnéa!
Nu förstörde du min dag YTTERLIGARE!
Kallt, men soligt i juni också då.
Hurra.
Inga solklänningar i sikte.
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0