Lagt i blöt...

Kom in från trädgården nyss och tog en dusch...

Dusch nr 2 för dagen, men det har varit SVETTIGT idag, så det behövdes.
Men jag klagar inte, jag är GLAD att det varit sommarljummet.
Hellre svettande än FRYSANDE, det är jag så djävla trött på.

Ingen från telia kom hit och hjälpte oss med telefonen.
Nu är det ju helg, men GUD NÅDE, om dom inte kommer på måndag, då djäklar!
Så en uppmaning till vänner:
Söker ni någon av oss, ring på våra mobiler!

Annars?
Jag har hängt i trädgården med resten av familjen.
Spelat olika spel med sonen, läst och solat lite.
Tagit det VÄLDIGT lugnt med nacken och det har gett resultat, jag har ingen värk.
Mina två mostrar kom på eftermiddagen och vi har grillat och ätit ihop!



(Blev väldigt konstig färg på den här bilden, mysko, någon felexponering typ.)

Och mamma, "CITAT-MASKINEN" Piff Östeholm, inledde med sommarens FÖRSTA roliga felsägning.

Hon hade fixat kycklingfiléer till sig och sina systrar, och dom berömde henne för att det var så god smak på dom.
Ja, sa mamma, jag har lagt dom I BLÖT innan vi grillade!
"I blöt", sa vi i kör, har du lagt kycklingfiléerna i blöt?
JA, i blöt, sa mamma.

Du menar väl I MARINAD, sa jag?

Och så ASGARVADE vi alla.
Ja, ja, men ni fattar väl vad jag menar...

Så har jag bestämt mig för hur min midsommarafton kommer bli.
Det gjorde jag IGÅR efter LÅNGT och MOGET övervägande.
I år kommer det se ut som följer:
Jag kommer endast fira på dagen med vännerna, inget på kvällen.
Jag vill inte riskera att jag blir överansträngd i nacken och sitter med VÄRK igen.

Jag var först inne på att fira dag och kväll, som vi brukar.
Picnic på dagen vid midsommarstång med vänner, grilla på kvällen när sambon slutat jobba.
För han jobbar imorgon...
Så kände jag:
NEJ, jag kommer inte fixa både och...
Och efter två dagar med "värkpärs" så blev det EXTRA mycket NEJ!
Så funderade jag om jag skulle vila hela dagen hemma för mig SJÄLV, och sedan grilla och äta bara, på kvällen med vännerna.

Men så tänkte jag:
Nä, hur kul blir det?
Om man ska fira midsommar i sin trädgård själv och ALLA andra myser vid midsommarstång och uppträdanden...
Varför ska jag spara mig till en kvällsgrillning?

Midsommarfirande är ju midsommarstång, sol, värme, blå himmel, sång, musik, vänner och barn.

Så, jag bestämde mig:
Grilla kvällstid lär vi göra mycket nu, det kan jag skippa.
Vill sambon umgås med våra vänner på kvällen och grilla, kan han GOTT göra det.
Mig gör det inget om jag sitter själv på kvällen och glor på tv.
Kvällstid är jag ÄNDÅ alltid trött

Jag vill ha midsommarstång och en värkfri nacke dagen efter.
Alltså, bara dagfirande för min del och det känns helt ok!!!!

Jag tar mig en sillmacka och lite kokt ägg i kvällsolen på "Las Palmas-balkongen"!
Nu ska jag se på vädret, återkommer.
Sticka lugnt.























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0