Sonen 10 år!

Oj, idag har det firats vill jag lova...

Sonen fyller 10 år och det har varit en mycket bra dag.
Vi började med sång, presenter och CHOKLADBOLL på morgonkvisten :D



Sonen fick:
Ny vårjacka, nya jeans, 2 Star Wars t-shirts, 2 teckningsböcker, proffsig teckningstusch, Lady Gaga, Melodifestivalen, fotbollsbok, Ice Age 3, Ensam Hemma, "Gormiti gubbar", pengar OCH...
TANDKRÄM från mormor Tandsköterskan!
(ordning och reda pengar på fredag ;)

Alltså, tandkrämen hörde ihop med pengarna.
Sonen trodde han bara fick en tandkrämstub, men det låg pengar gömt i presenten också.
Minen på sonen var SÅ KUL när han öppnade paketet, sa:
"Tandkräm..."
Och sedan mycket väluppfostrat:
"Eh, tack mormor."
Och log lite.

Då brast vi ut i ett jätteskratt.
Men det är TUR att han kan hålla masken så fint och vara tacksam tycker jag.

Sen blev det en hel del pyssel.
Jag gjorde tårta och äppelpaj, sambon och mamma bar upp bord och stolar, jag dukade och pyntade, sonen blåste upp ballonger, mamma plockade snödroppar...



Vispade ihop, grädde, vaniljsås, satte på kaffe...
Ja, det tog sin lilla tid.
Vid 16-tiden kom gästerna, allt som allt var vi 14 stycken tror jag.
Då blev det mer presenter och sedan fikade vi.



Och jag måste får skryta...
Kan jag ju göra, det är ju MIN BLOGG ;D
Jag har denna veckan lyckats baka ihop:
Kokostoppar (2 omgångar), kolakakor, kladdkakemuffins (2 omgångar), vit choklad kladdkaka, äppelpaj, chokladbollar, drömmar (som jag glömde ställa fram, fast det räckte visst ändå ;) och tårta.
Men jag bakade inte bottnarna till tårtan.
Fast ändå, jag gjorde iallafall tårtan.

Hade någon sagt till mig att jag skulle orka baka NÅGONTING överhuvudtaget för två månader sedan, då hade jag skrattat den personen rätt upp i ansiktet.
Och sedan förmodligen bölat.
För det hade inte varit möjligt hade jag trott då, någonsin mer.
Men det har ju gått som en dans att baka något varje dag.
UNDERBART!!!

Ja, vi satt här och hade det väldigt trevligt.
Som vanligt, många goda skratt.
Sonens pappa, Bonusmamma och syster kom också.
Sonens syster är bedårande söt, hon ser ut som en liten docka.
Hon hade dessutom en klänning som jag blev VÄLDIGT förtjust i.
Jag funderar starkt på att springa och köpa en sådan till min bästis dotter, den var jättefin...



Det blev ett ganska långt kalas faktiskt :D
Sonen var MER än nöjd och hade haft en mycket bra födelsedag.
Skönt, för vi tyckte också det var mycket bra.

Och så måste jag ju bara avsluta med hur det gick med kaninen.
Det blev ett NEJ igen.
Och jag var SÅ BESVIKEN SJÄLV, för jag ville verkligen också ha lille Fudge.
Men...
Jag pratade med en veterinär idag och det var tyvärr helt kört.
Jag fick samma uppgifter som jag fick på Zoobutiken.

OM jag hade kastrerat vår kanin direkt när han blivit könsmogen hade chansen varit större att dom KANSKE kunnat funka ihop, men ändå hade chansen varit minimal tydligen.
Nu har Leo levt med sitt testosteron för länge och blivit en ALFAHANNE.
Dvs han bur är hans revir, och är du inte en könsmogen hona är du dödens!

Då hade det krävts två burar och i varsinn ände av lägenheten.
Det har jag varken lust eller råd med.
Plus att jag vill, som jag skrev igår, att jag vill att båda kaninerna ska kunna ha det som Leo har det nu, att få vara med oss hela tiden.

Om man ska ha två kaniner tillsammans ihop i en bur ska dom helst vara syskon, kille&tjej och kastreras på direkten.
Eller två honor, men det KAN bli knivigt om man har otur.
Ja, så jag blev besviken och sonen hade nog blivit väldigt glad om han fått en kanin till av sin vän.

Men...
Som grannfrun och jag sa idag, det går fler tåg.
Dom har satt igång och producera kaniner och lär nog förmodligen inte sluta med det i brådrasket.
Vi kan köpa en kanin av dom längre fram när Leo inte finns mer.
Eller kanske få om vi lånar ut Leo för "Älskogs-jobb" framöver.
Då har vi en ulltuss tillgodo ;D

Nu...
Ska jag gå och lägga mig.
Jag är helt slut.
Och måste nog TYVÄRR ERKÄNNA att nacken värker SOM FAN!
Imorgon blir en ytterst lugn dag med bara promenad om vädret tillåter.
Idag blev det nog lite för mycket jobb, men det ska jag vila bort.
Sticka lugnt.

P.s. Om det hade varit IDAG jag hade fött sonen, då hade han varit 20 minuter gammal precis just nu.
Tiden går väldigt fort har jag märkt... D.s.









Kommentarer
Postat av: Ingrid

Grattis i efterskott till sonen - han blev verkligen ordentligt firad, men 10 år är ju stort!



Hoppas du får promenadväder idag, här är mulet, men jag var just ute på gården och det kändes ganska skönt.



Kram Ingrid

2010-03-29 @ 08:52:03
URL: http://blog.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0