UNDERBAR!!!!

Jag har bara ETT ord för att beskriva denna förmiddag:

UNDERBAR!!!!!
Kollade temperaturen innan jag gick ut och gick idag:
PLUS TIO GRADER!!!!
+10 gr, sug på den ni :D

Promenerade iväg med jacka, fleecetröja och t-shirt.
100 m hemifrån var det bara att ta av sig jackan och knyta den runt midjan.
SVETTIG.
Tog Hällarna och det var SÅ UNDERBART att slippa dammiga Toftavägen och få lite natur, det har jag inte fått på hela vintern.
Och när jag kom ner mot klippkanten och kände luften, värmen och stillheten...

DÅ...
Började jag nästan gråta.
Av lycka.
Helt MAGISKT!
Havet var helt SPEGELBLANKT och det var ljumma vindar.

Jag ville bara göra som Ronja Rövardotter och skrika ett vårskrik, men jag gjorde det inombords.

IFALL någon promenerare skulle höra ett skrik och sedan tro att någon hoppat.
INTE BRA.
Jag höll det inom mig.

Jag är SÅ himla arg att jag inte tog med mig kameran idag och fotade för det var så VACKERT!

Och inte nog med det, jag hörde SÅNGLÄRKOR!!!
För fan, sånglärkor...
Nä, jag var så glad och så ensam där på min promenad i solen och det vackra havet så jag bara NJÖT.

Jag har så många superlativ om den här promenaden så skulle kunna hålla på i evigheter.
Jag uppmanar ALLA som bor på GOTLAND att springa ut och njuta idag.
SLÄPP vad ni än håller på med och spring ut.
Det blir en VÅR-LYCKO-BOOST som kommer hålla i sig länge, jag lovar!

Och när jag då ändå är inne på Hällarna läste jag en liten notis i tidningen dag...

"Kommunstyrelsen har gett byggnadsnämden i uppdrag att inleda planarbetet för en ARENAHALL MED BAD på Hällarna i Visby.
Det beslutades vid sammanträdet att i augusti ska man ta beslut om vilket företag som får bygga arenahallen.
I arenahallen ska det finnas lokaler för idrott, bad mässor och konserter.
Kostnaden för hallen beräknas till 425 MILJONER."

Ursäkta mig...
Men jag visste att det hade FUNDERATS på ett sådant förslag, INTE att det nästintill var klappat och klart!!!?

VART ska dom ta dom där 425 miljonerna ifrån?

Kommunen har inte råd med PERSONAL eller aktiviteter till dom äldre och behövande i kommunen längre!!
Dom har inte råd med lärare, fritidspersonal eller dagispersonal till BARNEN!
Dom har inte råd med personal på sjukhuset längre så att verksamheten ska vara säker för patienterna som ska vårdas, opereras m.m

Kommunen går på knäna MINST SAGT vad gäller allt i deras ekonomi, men en helt ONÖDIG arenahall ska byggas, för pengar som...
INTE FINNS...
VÄL?
För då borde väl kommunen i såfall, OM dom har dom, stoppa in pengarna där dom behövs I FÖRSTA HAND.
(skola, vård och omsorg)
ELLER????

Jag som skattebetalare, mamma, dotter, har iallafall INTE lust att bekosta ett lyxbygge som ska kosta oss 425 miljoner kronor...
Och sedan i efterhand när bygget är klart, FÖRMODLIGEN, SVÄLJA ÄNNU MERA pengar pga av DÅLIGA INTÄKTER och dylikt.
Vi har väl sett det förut, eller...?

Vi har precis fått en kongresshall med scen och allt, det räcker väl?
Den går ju för övrigt OXÅ back...
Vi behöver kanske ett nytt och fräscht bad, visst, det tycker jag nog.
Men annars duger Södervärnshallen och Säveskolan kan jag tycka.

Vi bor INTE i en storstad utan i en liten BY mitt i en plaskdamm.
Vi behöver inte KVACKA högst.
Vi behöver dom 425 miljonerna till annat.
Vi kan väl ta den "sparade potten" och lägga på behövande istället.

Och gärna behålla Hällarna som det underbara vandringsstråk det är, orört.
SNÄLLA?
Men det är ju bara vad JAG tycker.

Och så undrar jag varför det bara var en LITEN notis i tidningen.
Hm...
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag har också hört sånglärkan idag för första gången i år. Visst har det varit en helt fantastisk dag. Inte kunde man tro det för ett par veckor sedan att de skulle kunna bli så här härligt!

2010-03-26 @ 17:23:36
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Stickqvickan

Nej, det kunde man verkligen inte tro!!

Och som jag har längtat efter vårvärme, vintern har varit jättefin med all snö, men nu vill jag ha sånglärkor, värme och sol.

Man blir så GLAD!

2010-03-26 @ 18:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0