Etna Fjattna Gökur!

Idag ringde telefonen klockan 07.50 och väckte mig!

Det var sonen, han skulle komma omedelbums komma och hämta sina fotbollsprylar!
Va?
NU?
Men det är väl inte förrens i eftermiddag som ni ska spela Kvartersligan?
"Nä, det är klockan nie."
Jaha, skönhetssömnen avbruten och "upp & hoppa" .
Och så kom han hit i ett flygande fläng och vi fick leta runt hela huset efter fotbollsprylar!

Och så for han iväg igen och jag ville bara att han skulle stanna kvar.
Jag har ett OTROLIGT "Sonen-behov" just nu.
Jag vill att han ska vara här och inte där.
Hm.

Ja, sen var det frukost, som jag delat upp i två delar idag.
Tidig med fika och yogurt och sen med en macka 2 ½ timmar senare, med KALLT KAFFE.
Ja, ja, det funkar det med...

Så har jag suttit och läst lite mönster, varit på nätet och letat.
Pratat med min bästis på telefon och agerat "Etna Fjattna Gökur" eller vad VULKANEN på Island nu heter...?
Dvs jag har spytt ASKA ett helt telefonsamtal och är på väg att få ett utbrott.
Men min bästis tyckte att jag bara skulle hålla mig till att spy ut aska.
Jag ska försöka att bara göra det, men jag har nått en viss KOKPUNKT i ett visst ämne.

Det har ösregnat, med det är varmt.
Jag har öppnat en massa fönster och ändå känns inte en vidpust.
Jag har liksom INGEN plan för dagen alls, men det lutar lite åt handarbete faktiskt.
Som sagt ingen plan och hjärnan känns TOM efter utbrottet nyss.

Jag känner att jag har lite Doris/Guldfisk varning...

Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0