Före och efter...

OPA!!!!

Ja, jag är fortfarande väldigt vit & blå, grekisk.



När jag var ute och promenerade lyssnade jag på "Diggilistan" på P3.
Första (kanske andra) låten som spelades var:
Frankrikes låt "Allez Olla Olé!
Och i min mobilradio lät det MYCKET BRA!
Väldigt dans och studsvänlig dessutom.

Jag gick och skuttade fram ,och sjöng med högt...
För mig själv.
Lät säkert jättefint.
Texten är ju himla okomplicerad och GLAD!
Sommarhit gissar jag!

NÄSTA vecka hoppas jag att MÅNGA laddat ner Greklands bidrag så jag får höra den på Diggilistan på söndag.
Tjat, tjat...

Så MÅSTE jag bara visa en bild från klockan 13.00 idag...
Före bersån.



Lite LÄTT BLEK kanske?

Och klockan 17.00...



KOLLA!!!!
FÄRG!!!!
Brun färg! 
Jihaaa, fröken LIKBLEK blev fröken KULÖR!
Nu har jag dessutom blivit ÄNNU LITE RÖDARE...
Det bränner.
(hudcancer)
YES.

Men i ärlighetens namn så har jag BARA fått färg på armar och "haklapp" och på framsidan av mina ben.
Resten därimellan var påklädd och hattbelagd.
MEN det räcker för mig.
Jag har fått lite färg som gör att jag är lite snyggare halvklädd iallafall, det ser ut som om jag är sommarfräsch.
Jag kan låtsas.
ALLTID NÅGOT i en...
Skitsamma, jag tänkte dra upp min hudsjukdom igen, men jag avstår.
Jag har fått färg, PUNKT!

Kallt idag, men i bersån, upp mot väggen var det skönt.
Då kunde jag klä av mig lite utan att frysa.
TUR man har den lilla lyxen.
Annars, KALLT som sagt, jag mätte upp 15 i solen, i O-LÄ.
Alltså, INTE i LÄ.
Fortfarande ingen sommar i sikte.

Så ringde sonen idag:
"GRATTIS mamma på Morsdag!
Du får ingen present, men du får höra min RÖST!"
(Ha, ha, ha, är han inte fyndig min lille gullunge?)

Och jag sa:
"VA FAN, har du inte köpt present till mig din lille... -unge????
Efter allt som jag gjort för dig sen du föddes, är jag inte ens VÄRD en present???
Va, VA???"

NÄ, det sa jag VERKLIGEN inte, nu skojar jag bara!

Nej, jag sa:
"Åh, TACK älskling, du det räcker gott och väl med att få höra din röst!"
Och så bubblade vi vidare om Melodifestivalen.
Vad han tyckte, och vad jag tyckte.
Vi har inte HELT olika smak om jag säger så.
Fast...
Han var inte så förtjust i Grekland, men resten...

Själv har jag inte firat mamma mer än med ett GRATTIS och en KRAM idag!
MEN...
Vi ska fira mamma imorgon när sonen kommer hit.
Då åker vi och köper den "obligatoriska" syrénbusken till hennes syrénhäck.
Idag har vi grillat, hoppas vi kan göra det imorgon också, men det såg ut som om det skulle bli regn.
Så vi får väl se...
Sticka lungt.

P.s. Nu bränner det rejält, AOUTCH... D.s.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0