Ibland kan man inte ha mer fel...

And here are the wotes from the MADDENIAN-jury...

Belgum, ten (10) points...
And finally, GREECE TWELVE POINTS!!!!!!!

Ja, jag som trodde att jag skulle sitta här och tycka att det INTE skulle bli lika roligt med Melodifestival när inte SWEDEN var med.
Ibland kan man inte ha MER fel...

Jag tyckte det var JÄTTEBRA och jag tyckte att GREKLAND var BÄST!!!!!!
Mycket BÄST till och med.
OPA!!!!
Ja, jag satt och danshoppade i soffan OCH KLAPPANDE händerna i takt.
(jag var den enda i sällskapet;)
Med risk för vidare nackskador, men den var så bra!
Dansvänlig, glad, smittande och bra, bra, bra.

Me ALWAYS likey grekland å andra sidan.
Inte alltid som favorit, men för SPRÅKET, grekiska är i mitt tycke världens vackraste språk.
Fastän jag inte fattar ett skit.
Jag har nog varit för hjärntvättad som barn med alla dessa greklandsresor och alla dessa greker och alla dessa Zorbaklubbar...

Greker som drack ouzo, som man själv drack saft.
Och i varje stråf på en sång, OPA!
Och fram med en näsduk och upp och dansa på dansgolvet...
OPA!
Nä, grekland kan aldrig bli fel.
Och inte i meoldifestivalen heller!!!!
Men han vann tyvärr inte.

Belgien kom på andra plats som favorit.
Jag telefonröstade faktiskt på båda!

Och sen var det faktiskt en HEL DEL bra låtar med.
Island, mainstream dansmusik, men bra.
Frankrike, jag bara väntade på att Ricky Martin skulle dyka upp och sjunga med.
Israel.
Albanien, JA jag vet, men jag gillade den gulhåriga blondinen med blöjbyxa.
Turkiet, "Limp B" med turkisk touch.
Danmark, tyckte jag apselut INTE om från början, men den var trallvänlig och växte.

Och jag tyckte faktiskt att vinnaren Tyskland var bra också.
Hon såg ut som en tonårsversion av Dita Von Teese, var en blandning mellan Lily Allen och Björk i rösten, med svenska Idol-Amanda i låtkomposition och rörelser.
Helt ok!!!!

Men grekland var bäst ändå  OPA!

Vi åt mat här, och den verkade vara uppskattad!
Det gick åt, rubbet.
Sen drack vi kaffe och åt rabarberpaj och ÄNDÅ...
Lyckades vi klämma i oss godis också!
Hur är det möjligt kan man ju undra, men det gick ...

Och en vän uttryckte under kvällen:
"Det är ju för fan svenskar inblandade i MINST 1/3 av alla bidrag iår."
Jepp, det var inte klokt.
Många svenskar som skrivit låtar, svenskar som körade, sverige som "producerar ut" tv, Robert Wells och gud vet vad mer.
Ja, många svenskar, men ingen ANNA!

Men JAG överlevde ändå, det var bra och kul ändå.
Och MEST älskar jag min "CO-HOST" vän, "Bernadette".
Hans kommentarer GÖR hela festivalen för mig, han är så elak och KUL.
Och lyssnar man inte så mumlar han ut dom ändå.
ME likey :D
Sätt honom i kommentatorsbåset nästa år SVT, ni kommer inte ångra er!

"Dagens DÅLIGA samvete", måste jag hinna med att skriva om innan jag går ut och motionerar.
(Idag ska jag för övrigt ut och gå TRE MIL med tanke på allt jag tryckte i mig igår ;)
Dagens dåliga samvete fick jag förut när jag såg Morgon-tv med Tilde.
På temat "Röda Korset".

Jag skrev ju häromdagen om att jag slutat ge kläder och "grejer" som jag slutat använda till Röda Korset.
Jag ger numera sådant till Kattloppisen.
Bara för att den där idioten Johan af Donner försnillat en massa cash.
Hm...

Bengt Westerberg satt och berättade lite om hur folk som samlar in pengar har blivit bemötta av "oss givare" och det var folk som minsann slänger glåpord och dylikt till dom insamlande.
Jag har visserligen INTE slängt några glåpord på stan, men väl här på bloggen.
Fy.
Hm...

När dom sedan TOPPADE det hela med att visa en intervju med en kvinna som upplevt inbördeskrig, mördade familjemedlemmar och sedan blivit tvångsgift med en gerillasoldat när hon var tretton.
Hm...
Och tack vare röda Korset hade hon fått hjälp att studera, få bra betyg, bättre för sig och sina barn och nu siktade hon på att bli läkare.
Hm...
Ja, då fick iallafall JAG dåligt samvete att jag skänker mina gamla grejer till BARA KATTER.
Fast dom behöver ju det också.

Men...
Tack vare den lilla intervjun har jag bestämt mig för att ÄNDRA mig till hälften.
Det får bli varannan gång Kattloppisen och varannan gång Röda Korset.
Jag är inte HELT "Svenne-Idiot" bara för att en girig överklasssvindlare snott en massa stålar.
Eller för att Bengt Westerberg får en löjligt hög lön.
Nä, kvinnor och barn i behövande länder behöver också lite avkastning av min konsumtion igen.
Så, jag ber om ursäkt för att jag snöade in på fördomar.
Varannan gång från och med nu.

OPA!!!

Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0