Kidnappad av rika vita?

Dagen har gått och jag med den!

Idag har jag varit ute så mycket att jag fått soleld.
Och knottror i ansiktet PGA av solen.
Inte bra.
Känslan är ju tudelad, HURRA FÖR SOLELD, men inte bra för rosacean.
Jag måste skärpa mig.
AKTA MIG FÖR SOLEN, fram med KEPSEN!!!!

Annars...
Jag har promenerat mycket idag.
Min motionsrunda kortades till 7.5 km.
Och KALLT, kallt, kallt.
Jag hade långärmad tröja, tunn fleece med hög hals och TJOCK FLEECE!
Var det den 26:e maj idag eller?
Termometern visade 12 grader, i solen.
Nice...
Or NOT.

Hem, dusch och fixa med ett sista samtal kring en present och sen promenera iväg igen.
Ner mot hamnen bar det, och där satt folk och snaskade glass:
Jag fattade inte hur dom kunde, det var SUPERKYLIGT.
Men vissa verkar tänka:
Är det den 26:e maj så är det!
Jag tänker:
Kom igen när temperaturen visar minst 20 grader, då ska jag också smaska glass.

EN sak som fick min blick att fastna, och stanna och titta, var DEKORATIONEN utanför den nya glassbaren som Guteglass öppnat brevid Glassmagasinet.

Det skulle föreställa tre glasskulor i en våffla.
Men det såg för det första ut som NÅGOT, någon femteklassare svängt ihop på SLÖJDEN.
Och det såg definitivt inte ut som tre glasskulor i en våffla...
Nä, det såg ut som någon BAJSAT i en våffla!!!!
Mhm, jag tyckte det såg ut som tre väldigt utbajsade "saker".
Och sedan var det målat det i kycklinggult, skogsgrönt och tredje färgen kommer jag inte ihåg...
Men jag tror det var julrött.
Inte så JÄTTEFINT faktiskt.
Undrar vilken konstnär som skapat det där, för våfflan var ju fin.

Jag tänker spontant:
Bort med bajsglassvåfflan och ut med en skylt med en MÅLAD glass i lite mildare färger isåfall, det är mitt tips.
Varsågoda, jag bjuder på det...

Men om vi då skulle hoppa från DERAS dåliga smak, till MIN...

Ibland undrar jag om inte jag blivit kidnappad av rika, vita som liten.
Jag TROR, trots att jag är BLOND och väldigt lik min SLÄKT...
Att jag egentligen är född ZIGENARE!!!!
Ja, det tror jag faktiskt.
Jag är i det närmaste ÖVERTYGAD om det.

Senast IDAG började jag fundera om inte SÅ är faktum.

Jag stod och inventerade i min garderob.
Och tog fram en blus som jag köpt på INDISKA.
Tänkte:
Kanske jag inte ska ha den där blommiga klänningen jag betstämt mig för på dopet ändå.
Jag kanske skulle ha DEN HÄR blusen och någon fin kjol till?
Och så tog jag fram en lite längre, klockad SVART kjol och höll fram mot blusen.
JÄTTEFINT, men lite tråkigt.

Så kollade jag vidare och testade brun kjol...?
Mja.
Vit kjol?
Funkar.
Gräddvit kjol.
NEJ.
Så ser jag mitt NYFÖRVÄRV inför sommaren, en lång, KORNBLÅ klockad kjol med insydda veck och lite spets.
Men DEN kanske skulle passa ihop med blusen, och jag la ihop "de tu" och det blev KÄRLEK !!!
Jag blev stensåld och tänkte GUD så fint det blev ihop.



Och det var då jag tänkte:
Jag är nog fan Zigenare iallafall!
Jag som ÄLSKADE/var Katizi och skulle gifta mig med Kjell Bergqvist.
Som visserligen var Katizis brorsa, men ÄNDÅ .
Nä, jag blev nog kidnappad för jag känner i mitt HJÄRTA att jag skulle passa bättre in med TAMBURINER, dragspel och blommiga kläder.
Finns det förresten HIPPIE-ZIGENARE?
För då är jag nog en kombination av dom båda.
Länge leve snygga kläder i härliga kombinationer!!!
Sticka lugnt.






Kommentarer
Postat av: Syster j

Jag har min den blusen med ett långt linne under å till leggings.:)

2010-05-26 @ 21:48:50
Postat av: Bloggaren Herself

Det är mer sansat än min idé ;D

Den är så fiiiiiiiin eller hur?

Kramkram

2010-05-26 @ 22:45:01
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Syster J

Snarare att jag snubblar på långa kjolar så det är inget alternativ. Men fin är det!

2010-05-27 @ 10:01:53
Postat av: Bloggaren Herself

Aha, it´s a fashionproblem med kjolar, jag förstår... ;D

2010-05-27 @ 17:33:19
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0