Gräsklipparmannen!

Sol och värme idag igen...
Det blir ytterligare en dag i trädgården och vila.

Jag kom upp här klockan 07.00 och ca fem minuter senare hör jag att en granne, någonstans längre bort i kvarteret börjar klippa gräsmattan!
Klockan 07.00!!!
GUD så taskigt för dom som bor granne med den grannen.
För min egen del är det knappast aldrig någon fara, jag är ju alltid uppe med tuppen.

Men för dom som INTE är det, kanske har jobbat hela veckan och sett fram emot en sovmorgon så här på en lördag.
Dom blev förmodligen inte så glada.
Hade jag varit morgontrött, bott granne med den gräsklippande grannen...
Då vet förmodligen DOM FLESTA vad jag hade gjort...
Jag hade blivit vansinnig och skällt ut den gräsklippande grannen efter konstens alla regler .
Tur för den morgonpigge gräsklipparmarodören att vi inte bor grannar,  och att jag är så himla morgonpigg .
Fast ska jag vara ärlig så tycker jag faktiskt att det är rejäl brist på respekt att göra så.
JAG om någon, förstår om man vill vara effektiv och snabbt vill bli klar med sina tråkiga sysslor för att kunna njuta av sin lediga dag, men före 10 på en helg...
På bekostnad av sina grannar som kanske VILL SOVA LÄNGE...
Då gör man inget som bullrar eller låter, som kan störa folk som bor granne, tycker jag iallafall.
Så det så.

I tidningen idag:
Ingen fortsättning för "S.O.S Gute"!
TACK och lov, säger jag.

Jag hade inte orkat med en säsong till med omkringlallande brandmän och vissa ambulanspersoner som ÖVAR, fikar, badar, äter, repilerar, åker på falsklarm, badbaljor, ridning OCH gud vet mer...
Och helst skulle vilja ha SJÄLVPORTRÄTT på sig själva istället för action.

Nu strandade det tydligen vid att ambulansen hoppade av (BRA!) och att brandisarna ville ha MER SJÄLVPORTRÄTT på sig själva.
Dom har fått så det räcker tycker jag.
Och det tyckte tydligen Kanal 5 också.
OCH...
Kom nu ihåg att jag tyckte första säsongen av S.O.S Gute var jättekul och pinsamt, charmigt underhållande!!!!!
Andra säsongen var dock JÄTTEPINSAM och en upprepning av första.
Och vissa av brandisarna verkade direkt...
Lite korkade, självgoda och mediakåta.  (förlåt ;)
KLOKT beslut av Kanal 5 att byta till västkusten.
Nu ska jag ut och motionera och sedan kommer jag tillbaka och bloggar om MONSTERA!!!!
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0