När jag bakar...

När jag bakar korintkakor blir jag lika förvånad varje gång.

För i receptet står det att man ska få ut 50 kakor av degen.
JAG har dock aldrig fått ut mer än 15 kakor NÅN ENDA GÅNG!
Och då kan jag faktiskt med gott samvete IDAG säga att jag tog inte en smula av degen.
Så jag har inte smocksat i mig deg, och sen blir det inga kakor
(Fast jag tog en kaka till kaffet nyss ;)

Trots det så blir det bara 15 kakor????

Och jag gör ju inga bautakakor heller, utan en lagom storlek, kanske som 2-2½ femkronor.
Mycket mysko och jag undrar om inte tryckfelsnisse har varit i farten i min upplaga av "Sju sorters kakor"?
För det blir aldrig så många kakor som står angivet.
Såvida man inte ska göra kakor som är en lillfingernagel stora?
Ja, något fel är det iallafall...

Och idag blev dom dessutom INTE GODA!
Jag körde mitt osaltade smör och det ska det inte vara.
Det ska vara saltat smör, då blir dom inte så FADDA i smaken.
Idag smakade dom...
Mjöl, fett och korinter.
Usch.

När jag nu gjorde mig till och allt, så jag skulle ha att bjuda på lite hembakt när man får besök, så blev det inte bra.
Att notera till nästa bak:
Köp hem normalsaltat smör!

Nu har jag precis ätit, har inte hunnit innan, dricker kaffe och bloggar.

Jag var i tygaffären och hon hade DEN PERFEKTA väskbygeln!
Jag beställde hem två till att börja med, för att testa.
Denna var dock lite större än den jag behöver till min lila väska.
Väskan är 10 cm och bygeln var 12 men...
Jag har ju redan varit inne på att jag måste strunta i den lila väskan, så det gör jag nu.
Och börjar om på en som är lite större.

Sambon har shoppat garn till mig idag.
Fame Trend.
MYCKET härligt, melerat garn.
Dock SOCKGARN egentligen så det är inte halsduksmaterial, men jag ska göra en poncho till mig själv.
I grönt såklart .



Skogsgrönt, gulgrönt, mörkgrönt, grått, gråsvart och lite orange!
Blir den bra är den min, blir den FUL då säljer jag den

Nu blir det sofftid, vila och lite virkning.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Syster J

Släng i lite salt i degen istället...

2010-05-15 @ 07:42:45
Postat av: Bloggaren Herself

Jag har testat det vid andra baktillfällen, men det blir faktiskt inte lika bra av någon konstig anledning...

Smaken blir inte densamma som med saltigt smör.

Tycker jag iallafall.

Men idag har jag faktiskt varit och köpt EXTRASALTAR smör, så nu blir det "andra bullar" ;D

Kram

2010-05-15 @ 17:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0