Soraya M.

Jag skulle vilja skriva en hel UPPSATS här på bloggen om filmen jag sett ikväll.

Jag hyrde "Soraya M" och det var nog bland den värsta film jag sett.



Jag var påväg att kasta filmfodralet på tv´n flera gånger så arg och frustrerad blev jag.
Jag satt och svor och hoppade upp och ner i soffan för mig själv...
Ett stycke kvinnohistoria i nutid(1986) i Iran.
Jag uppmanar ALLA som läser detta, att se filmen.

Jag kan säga att jag har sett en del "pang-pang-nu-dödar-jag-med-kulspruta-bomber-granater-FILM" ni fattar vad jag menar "á la Rambo" typ...

Men jag har ALDRIG sett något ÄCKLIGARE, mer vidrigt och realistiskt än STENINGEN av kvinnan i den här filmen!
Aldrig!
Och jag har gråtit ikväll IGEN.

Mina spontana ord som kom till mig var:
Fest...
Småpojkarna plockade sten till festen.
Männen gör sig fina för festen.
Och kvinnorna sörjde på festen.

Ja, mycket ONDSKA kan göras i VÅR guds namn.
Och mycket ondska kan göras i Allah´s namn.
Ondska kan göras i många gudars namn.

Många onda människor finns det, och dom gör vad som helst och gömmer sig bakom SIN GUD för att NÅ SITT MÅL.
Se filmen, den är viktig.
Bra, hemsk och viktig!

Min nackvärk försvann faktiskt här under kvällen, men halvvägs in i filmen vart jag så arg och ledsen att värken sa bara POFF och så satt den där i nacken igen.
Hm...
Ja, men nu har den klingat av igen, och jag ska gå och lägga mig.
Jag var jättetrött när jag började se filmen, men blev så uppjagad i filmen så tröttheten försvann.

Jag ska gå och lägga mig med känslan...
Att jag är tacksam för väldigt mycket!
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0