Stockholmssnaran...

Vissa dagar är bara söndagar...

Och IDAG är faktiskt en riktig söndag.
Jag har ägnat mig åt lite virkning och sett en MATINÉFILM!
Håll i er nu, mossigare än mossigast, jag såg "Mordet på Orientexpressen".
Såååååååååååååååå dålig.
Så jättedålig.

Tänk att man såg den som barn och tyckte den var JÄTTESPÄNNANDE!
Dom spelade över och spelade så dåligt, att det var skämmigt.

Mamma däremot såg "Soraya M" idag.
När jag kom ner för att hämta filmen när den skulle tillbaka till macken frågade jag vad hon tyckte.
Med darrig röst OCH TÅRAR i ögonen sa min mamma:

"Ja, mycket film har jag sett i mina da´r, men den här tog priset.
Det här var nog bland det råaste och värsta jag sett i hela mitt liv!
Fy fan, men den var bra."

Ja, så man kan väl säga att även min mamma tyckte den var bra.
Men frukansvärd.
Se den!

Ikväll så ska vi iväg till våra vänner, dom ville ha lite sällskap och vi har inget för oss så vi strålar väl samman och har lite trevligt.

Annars så har jag undersökt "en del saker" förra och denna veckan.
Jag har bestämt mig för något, och idag berättat för sambon.
Kör på, sa han...
Så då gör jag det.
Men han kommer nog få ångra en och annan REPLIK han hävde ur sig idag
Är man en gammal häst som jag, så lär jag komma ihåg det...
Saker som han har tänkt på, men aldrig sagt.
FAST det hedrar ju honom i och för sig, men...
Nu VET jag ju om att han har TÄNKT vissa saker!

Kryptiskt...

Annars märks det att STAN och landet är invaderat av FASTLÄNNINGAR med sommarhus, föräldrar som bor här eller hyrd stuga eller nå´t...

För på MACKEN kryllar det av Audisar, stadsjeepar, Bmw´s, och fina volvosar...
Stockholmsmän/killar dyker upp med scarvs av större modell...


Mindre, smalare modell...
Och med den KÄCKA "Stockholmssnaran" som en pikant liten detalj...



Halsduk lite NONCHIGT på-slängd:



Det bara SKRIKER "Stockholms-PRETTO-snubbe"!

Förlåt mina fördomar, men jag ser dom überalles nu...
Lägger dom dessutom på en FISKARTRÖJA och ett par gummistövlar, alternativt grova Timberland boots, så är det bara lite för mycket för mig för då blir det:

"Stockholms-PRETTO-snubbe-LEKER-LANDET"!!!!

Ja, som sagt det kryllar av dom, man känner igen en LANTLIG och avslappnad fastlännig på 100 mils avstånd, och jag tycker dom ser så "GULLIGA" ut.
Tredagars skäggstubb och ska försöka se lite "lantliga, avslappnad ut" och stinker svindyr PARFYM...
Stockholmare med sommarhus... 
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0