John Bauer-troll, mörk skog, gammal gran och mossa!

Vilken dag och vilken kväll...

Balkongdörrar och fönster står på VID GAVEL och det är inte en vindpust!
Helt underbart.
Och ljust.
Man kan bli lycklig för mindre liksom .
Jag har NÄSTAN helt glömt bort sniglarna och fukten på förmiddagen .

Det har blivit lite ut och in i trådgården efter jag skrev förut, det har ju varit så varmt, att soffan kändes inte helt ok, trots mitt handikapp ...

Så har jag börjat på en poncho i det nya garnet, men FAN så trögt det gick!!!!
Ett mönster jag själv komponerat, busenkelt, blev trögstartat för att jag var tvungen att räkna om.
Det nya garnet var mycket smalare än det gamla, så det var prov med olika virknålar för att komma rätt.
Det brukar stå angivet på garnlappen, men så icke i detta fallet, det stod bara för stickning.
Så jag fick börja om FEM ggr.

För...
Varje gång jag TRODDE att jag räknat rätt, blev det för litet ändå.
Och så fick jag repa upp och börja om.
OCH...
Så är det ett uppblandat ullgarn, så det trasslar till sig!
Jag hatar mohair och tuffsig ull.
Så det var "snipp-snipp" med saxen lite då och då när tålamodet tröt.

Tillslut blev det rätt, och då gjorde jag tre varv och sen la jag den i en påse...
Och fortsatte med den rosa väskan som ska bli klar först.

Fast jag tror att detta kommer bli en poncho som man/jag måste ha långärmat när man har på sig.
JUST för att det är ull.
Jag är allergisk mot STICKIGT mot huden, så det är INTE "linne och poncho" som gäller för mig kan jag säga, när jag kommer använda denna.
En senkväll-och höstponcho får det bli.
Men färgerna är UNDERBARA
Lite dovare än vad jag trodde från början.
Jag ser John Bauer-TROLL, mörk skog, gammal gran och MOSSA!
Så fint.
Me like mutcho!

Nu har jag en lite paus för att vila nacken.
Ingen värk, men jag vill INTE trigga igång något, så jag pausar.
Så HÄR sitter jag nu i soffan och slappar...



Njuter av att dagen varit underbar och VÄRKFRI och...
Att jag fått toppa det hela med lite virkning.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0