Stafva Gård och annat smått & gott...

Vilken underbar dag jag har haft idag...

Å vilket väder!!!!
Vilken värme.
Jag börjar med en övning som jag gjort idag.
Jag har nämligen övat mig i att ha BH, min sportbh då alltså.
Och det har gått...
Sådär.
Efter att ha övat mig hela dagen kan jag konstatera att än så länge så ska jag bara ha det "till fint" och kortare stunder.
För det gör faktiskt ont om jag har det för länge.

Efter att ha varit bh-lös i 9 månader med värk och nackskada, trodde jag att jag kanske inbillat mig med att jag får ont.
Men det har jag inte.
Det har inte hjälpt jättemycket med mental pepping att "Det gör inte ont med bh, du inbillar dig, det gör inte ont med bh, du inbillar dig..."
MEN...
Jag blev inte trött i nacken av bh´n förrens på eftermiddagen, så då ska jag välja mina "bh-stunder" än sålänge.
Intressant va?

Och nu till min dag...
Min bästis hämtade mig vid 10-tiden och vi åkte ut till Stafva Gård!



Vi skulle vara lite smakråd åt hennes man, som jobbar där, skulle man kunna säga...

Å vilket ställe, jag har aldrig varit där, det var jättefint!
Så blev jag bjuden på deras egentillverkade ost och köttbullar.
Och jag kan säga att en av ostarna var RENT SUVERÄN!!!!
Den smakade som en möglig version av havartiost, en riktig smaksensation.
Om min pappa hade levt hade han förmodligen dött av lycka om han hade smakat den där osten.
Jag gjorde det nästan.

Tyvärr så vågade jag inte äta för mycket, för jag antog att det var mycket salt i.
Men gott som fan var det!

Och stackars lilla Sunshine som var med...
Hon satt i min famn i en av sofforna när jag testade ostarna.
När jag började prata med det stackars lilla barnet efter att ha smockat i mig den mest LUKTIGA osten, höll hon på att smälla av förmodligen.
Jag luktade antagligen inte TÅRTKALAS i andedräkten, och hon rynkade ihop hela ansiktet när jag pratade med henne.
Men efter en stund vande hon sig tydligen, då kunde jag prata UTAN att hon reagerade.

När vi var färdiga med det vi skulle göra och matat lilla Sunshine så gick jag, min bästis och lilla Sunshine runt och tittade på gården, i solen och värmen.
Och jag fotade lite omgivning...



En ko!








Det var magiskt Bondgårds-vackert!
Och det blir inte mitt sista besök om jag säger så.
Vi var där i fem timmar och det kändes som det bara sa SWISCH.

Väl hemma igen så ville jag gå och hämta metallbyglarna som kommit från Panduro.
Jag frågade om inte sonen ville gå med som packåsna och bli MUTAD med GLASS som tack för bärhjälp.
Han var naturligtvis på och vi traskade iväg.
Det blev en vända på Öster för lite inköp.
Så gick vi till Panduroaffären och hämtade byglarna.



Dom var JÄTTEFINA och precis perfekt längd på länkhandtaget.

Så nu behöver jag bara göra en likadan lila väska, fast i lite större version.
Det ska jag nog kunna fixa om jag räknar om mönstret.
Sen gick vi ner till glassbaren på Stora Torget och satte oss i solen och snaskade glass.
Och sonen sa:
"Va mysigt vi har det mamma..."
Å jag kan bara hålla med.

När jag kom hem höll BH´n på att ta livet av min nacke!
Men av med den så lättade den något.
Nu är den ännu mindre, men känns...

Så till DET VÄRSTA på hela dagen!!!!
Och detta är nästan värre än att svära i kyrkan skulle jag vilja påstå.
Eller nackvärk för den delen.
Håll i er...

Jag och sonen kom hem här vid 16.45.
Jag gjorde lite kaffe och gick ut i trädgården.
Tänkte:
Vi måste ju bara grilla idag alltså!!!!
Vi har inte grillat en enda gång denna vår, för det varit så kallt, idag = sommar = grilla!
Och så frågar jag sonen om vi skulle grilla korv, bara för att förenkla kvällsmaten JÄTTEMYCKET.
Korv med bröd och annat snask på!
Visst, sonen var mycket på.

Och mamma med, FÖRST.

Men SAMBON...
Han skulle se på HOCKEY!!!!
What?
Ursäkta?

Joho förstår ni, för nu är det minsann HOCKEY-VM och då skulle han FÖRST se match och sedan grilla isåfall!
Jamen då blir det ju försent, hallå...?
Här har vi suttit inne i MÅNADER med skitväder, snö och "Fan och hans mormor".
Och sen när vi ÄNTLIGEN får toppenväder, då ska han ligga inne och se på HOCKEY!!!
Jag höll på att smälla av!
Du skojar?
Nä, det gjorde han verkligen inte, hockey före grilla!

Och hör och häpna, när jag går ner till morsan och säger att sambon inte vill grilla för att det är Sverige - ? då...
Vill inte heller HON GRILLA!!!!!!!!!!!!!!!!!
QUE?
Har ni blivit galna?
Väljer ni hockey framför grilla i sommarvärme?
Jajamensan, det gjorde dom!

Så det blev liksom ingen grillning, för hockeyn var viktigare.
Jag...
Tycker att dom är helt djävla knäppa i huvudet!
Så jag var glad att jag haft en underbar dag med mycket utetid, trevliga upplevelser och sällskap.
Jag är rätt nöjd ändå
Sticka lugnt.

P.s. Vi behövde handla till grillningen, hade vi inte behövt det...
Då hade jag och sonen grillat själva! D.s.













Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hockey är viktiga saker och är det WM går det före allt annat!!



Det var roligt att läsa ditt reportage från Stafva Gård.



Kram Ingrid

2010-05-20 @ 21:49:51
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Bloggaren Herself

Nä, nu hoppas jag du skojar angående Hockey-VM??

Jag tror du var ironisk nu Ingrid, jisses, annars har du blivit lika tokig som min familj ;D

Stafva var underbart idag :D

Kramkram

2010-05-20 @ 22:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0