Vad hände?

Just nu undrar jag:
Vad hände med HÖGSOMMARVÄRMEN????

Idag har det iallafall varit VÄRMEREKORD!
Jesus, så HÄRLIGT
Jag började dagen med att vara ute lite i trädgården och i min bod.
Så åkte jag och mamma och handlade och jag var på vippen att bli IRRITERAD som fan på henne.
Jag hatar verkligen när hon gör hela affären uppmärksammad på att jag är "handikappad"!
För det gör hon och jag blir galen, innombords...

Men så kom vi hem och packade upp.
Jag ringde till min kusin och kollade läget, om vi skulle åka ut och hälsa på dom, men dom skulle in till stan.
Mamma och jag kände bara:
Vi måste hitta på något, solen skiner, det var STEKHETT, ingen av oss ville vara hemma...
För vi är ju typ jämt hemma .

Vi bestämde oss för att göra stan!
Vi glassade runt och hamnade SÅKLART på Bageriet och tog varsinn fika!
Vi hade riktigt mysigt, trevligt och satt och spanade på folk  !
Och så varmt det var!
När det var moln framför solen var det behagligt.
När solen kom fram var det UGNSVÄRME-VARNING!

Men ändå härligt, SOMMAR!!!!

Hade velat haft kjol, men benen...
Är ju så KRITVITA så det är hemskt!
Jag ska gå och köpa mig brun-utan-sol kräm och börja smörja, så man får lite färg!
Eftersom jag inte kan sola dom, och vara direkt i solen så brukar jag köra med "B-U-S" för att få färg snabbt på benen.
Dags att införskaffa det!

Så promenerade vi hem, och när vi kom hem, kvistade jag över till grannen.
Ville se deras nya hankanin, som är rödaktig lejonhuvad-nånting, JÄTTEFIN!!!!!
Ja, blir det "ninisar" som ser ut som honom, DÅ ska vi ha en hona.
Leo får bli "knippsad" och få en kompis i buren.

Så satt jag och min grannfrugan där och snickesnackade i värmen.
Men efter ett tag så bara vände det, och det blev kallare och kallare...
Det gick från jättevarmt till iskallt!?
Och när jag tillslut reste mig för att gå hem, då fick jag springa hem för så kallt var det.

Det hade tappat från över 20 grader till TIO på nolltid.
Hm...
Ryssvärmen kom och pös fortare än man hann vänja sig.
TYVÄRR .

Men det har trots allt varit en MYSIGT och fin dag ändå.

Jag har köpt mig ett par öronhängen som ser ut som ett par gamla LJUSMANCHETTER med fuskblommor på, som min mormor och mamma brukade ha.
Och nu sitter jag mätt och glad framför dumburken.
Dricker kaffe och ser på Merlin.
Nacken har legat och lurat idag, jag känner av den men inte värre än så.
Den STICKER lite skulle man kunna säga.

Nu, ska jag avsluta en väska som mamma ska ha, och ge bort i present.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0