Konstnärligt dödläge!

Jag har VERKLIGEN hamnat i konstnärligt dödläge.
Handarbetsligt dödläge.
Jag blir så ANTI.
Vad händer?

Jag har letat ikväll igen efter dom där förbannade garnnystanen som är borta, och dom är fortfarande oförklarligt BORTA.
Nu börjar jag faktiskt tro att någon snott dom, för det finns inte fler ställen kvar att leta på!
Jag har till och med tappat räkningen själv nu på hur många dagar jag letat.
Beställningen ligger nere, och snart får jag väl säga som det är.
Beställningen med det GRÅ GARNET ligger också nere fortfarande.
Jag har fortfarande inte hittat ett bra garn där heller.
Det känns så djävla ÖKEN.
Två beställningar on hold...
Det har nog aldrig HÄNT faktiskt.
Men inte mycket att göra åt, jag kan ju inte trolla fram garn som inte finns i butik längre heller.


Och sticka kan jag inte göra idag, jag har för ont.
Startade då upp ett virkprojekt med ett garn som jag bara haft liggande.
I ett mönster som går på räls.
Men efter en stunds virkande kunde jag bara konstatera:
Det där garnet kan jag slänga åt helvete, det är SKITFULT och helt värdelöst!
Och även om smaken är som baken i SÄLJSAMMANHANG, så skulle jag aldrig slutföra något som jag tycker är SKITFULT.
Om det inte är SPECIFIKT BESTÄLLT av någon såklart, då är det ju en annan femma.
Men att göra något och sen hoppas på att sälja det, NÄ, det gör jag inte om det är FULT.

Så jag har kört fast.
För egentligen skulle jag vilja starta upp ett projekt som denna tröjan jag smygfotade...



Men det kräver att jag gör ett mönster först, ett eget virkmönster istället för stickmönster.
Och det orkar jag inte ikväll.
Eller kan.
Jag har för ont, är för trött och då kan jag inte tänka klart, då måste jag ha ett jobb som går på rutin.
Annars har jag ett LJUVLIGT GARN hemma, så hade det inte varit för värken och tröttheten, då hade jag kört på.

Så nu sitter jag och hänger i soffan, är sur som ättika pga av ALLT ovan skrivna.
Många faktorer, fan så trist.
Jag hatar att sitta och bara GLO på tv utan något vettigt att göra.
Försöker slappna av och tänka positivt, men det går trögt.
Å GODISUGEN är jag också!!!!!!!
Det finns inte en ände på elände här.
Just shoot me please.
Har jag en NEGGO dag eller har jag...?
Jo, det har jag nog allt.
Kanske en hel vecka dessutom.
Jag tror jag fått PMS i efterskott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0