Jag fortsätter...

Jag fortsätter på den inslagna vägen...
Jag fortsätter och gör en sjal TILL, till mig själv.
En svart.
Jag har ett skitgarn från Rusta som mer än väl räcker en säsong.

Jag har nämligen traskat runt i sjalar som är tre-fyra år gamla.
Dom är INTE så tjusiga nu faktiskt.
Jag behöver också nytt!
Jag har tre sjalar som ska kastas, det lovade jag mig själv efter idag.
Jag hade på mig en sjal som jag älskat, och fortfarande älskar garnet som jag gjort den i.
Men den ser ut som SKRÄP NU.
Den är 3½ år gammal och höll väl sig snygg i 2 år, sen BORDE jag ha slängt den.
Men det har jag alltså inte gjort.

Idag, när jag såg mig i en spegel på stan kände jag bara:
NÄ, nu ska du slängas!
Det är en sak och ha den där röda, noppiga och slitna skräptröjan som jag springer runt med hemma.
Men att springa runt i en sjal på stan, som BORDE vara mitt VARUMÄRKE...
Nä, HEJ DÅ du trogna halsvän, ni får du allt kila vidare till NANGIJALA!
Jag har två till som lär vandra samma väg också.

Sen har jag min grönsvarta.
I mitt favoritgarn som inte finns mer ...
Den lär jag aldrig kunna göra mig av med.
Men jag kanske bara har den hemma i fortsättningen.
Nu ska jag fortsätta virka, jag är nämligen helt värkfri idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0